گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه از درگیری گروه های تروریستی رقیب در شمال غرب سوریه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، ناظر حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه های موسوم به جندالاقصی و تحریر الشام در حومه منطقه 'کفر زیتا' در شمال حما و نیز در نزدیکی 'تمنیه'، 'خان شیخون' و 'تل عاص' در استان ادلب با یکدیگر درگیر شدند. هر دو گروه به داعش نزدیک هستند.
یک مقام نزدیک به گروه معارض موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز این درگیری را تایید کرد.
از زمان آزادسازی حلب در ماه دسامبر (آذر/دی) توسط ارتش سوریه برخی از دهها گروه مسلح در شمال غرب این کشور با یکدیگر بر سر به دست گرفتن کنترل مناطق و منابع با یکدیگر وارد جنگ شده اند.
جند الاقصی و فتح الشام سال میلادی گذشته به رغم آن که در گذشته با یکدیگر متحد بودند، مقابل یکدیگر قرار گرفتند. منابع نزدیک به این گروه ها و نیز گروه ناظر حقوق بشر سوریه می گویند که جندالاقصی به لحاظ ایدئولوژی به داعش نزدیک تر است.
هر دو گروه درگیر در مقابل گروه تروریستی دیگری موسوم به احرار الشام می جنگند که خود، با گروه معارض ارتش آزاد درگیر است. گروه های تروریستی مدعی هستند که دلیل حمله شان به ارتش موسوم به آزاد سوریه، مشارکت این گروه در گفت و گوهای صلح قزاقستان در ماه میلادی گذشته است.
جنگ سوریه اوایل سال 2011 با حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و برخی کشورهای منطقه از گروه های معارض و تروریستی آغاز شد و تاکنون علاوه بر کشتار بیش از 500 هزار نفر، میلیون ها شهروند سوری را نیز بی خانمان کرده است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 732360

وب گردی

وب گردی