سومین همایش ملی «فرهنگ رضوی در شعر و ادبیات فارسی دانشگاهیان ایران» برگزار می‌شود/ ارسال آثار تا 31 تیر

سومین همایش ملی «فرهنگ رضوی در شعرو ادبیات فارسی دانشگاهیان ایران» 19 مهر96 به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سومین همایش ملی «فرهنگ رضوی در شعرو ادبیات فارسی دانشگاهیان ایران» از سوی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) وتعدادی از دانشگاه‌های و نهادهای فرهنگی استان خراسان رضوی در بخش‌های رقابتی برگزار خواهد شد.

شعر و نثر ادبی، مقالات علمی، نشریات دانشجویی، کانون‌ها و انجمن‌های ادبی دانشجویی و چهره‌های ماندگار دانشگاهی از بخش‌های رقابتی این همایش است.

موضوعات آثار با محوریت اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه امام رضا (ع) در آثار شعرا و فرزانگان جهان اسلام شامل فضائل، مناقب و مراثی؛ فرهنگ و معارف، اخلاق و سیره عبادت و عرفان، علم و دانش، سیاست و حکومت، شبهات کلامی و اعتقادی و مــشهد 2017 (پایـتخت فـرهنـگ جــهان اسلام) است.

مهلت ارسال آثار 31 تیر 96 اعلام شده است و ارسال آثار فقط از طریق تارنمای همایش به آدرس www.hmfr.ir امکان‌پذیر است.

دبیرخانه این همایش در مشهد، قاسم‌آباد، بلوار امامیه، نبش چهارراه شاهد مجموعه فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی مشهد قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 36630288-051 تماس بگیرند.

اشاعه‌ و ترویج فرهنگ رضوی، تولید آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه‌ی ادبیات فارسی و فرهنگ ملی و کمک به انتشار گسترده آن، شناسایی مفاخر دانشگاهی در حوزه فرهنگ رضوی و ... از اهداف این همایش ملی است.

همایش ملی فرهنگ رضوی در شعرو ادبیات فارسی دانشگاهیان ایران از ســری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که 19 مهر 96 در واحد مشهد برگزار خواهد شد.

منبع: آنا

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732379

وب گردی

وب گردی