برگزاری جشنواره توسعه سبز در واحد علوم و تحقیقات/رایزنی برای گسترش همکاری های زیست محیطی منطقه ای و بین المللی در واحد علوم و تحقیقات

بیست و دومین همایش ملی - منطقه ای انجمن متخصصان محیط زیست ایران ‌و دوازدهمین جشنواره توسعه سبز و مسابقه کشوری نقاشی و عکس به همراه نمایشگاه ‌ارزیابی برنامه پنجم و چشم انداز توسعه پایدار در برنامه ششم (با رویکرد ملی و بین المللی) ، 3 و ۴ اسفندماه ۱۳۹۵ در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجید عباسپور رئیس انجمن متخصصان محیط زیست ایران در رابطه با این همایش ملی - منطقه ای گفت: سوم و چهارم اسفندماه بیست و دومین همایش ملی منطقه ای انجمن متخصصان محیط زیست ایران به همراه جشنواره توسعه سبز همچون سال های گذشته با توجه به نیازهای ملی و منطقه ای عنوان بندی شده و برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن متخصصان محیط زیست ایران با بیان اینکه موضوع همایش امسال ارزیابی برنامه پنجم و چشم انداز توسعه پایدار در برنامه ششم (با رویکرد برنامه های ملی و بین المللی) است ، ادامه داد: با توجه به بسته شدن برنامه پنج ساله پنجم و اجرایی شدن برنامه ششم از سال آینده و همچنین پیشنهادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص سیاست های نظام در حوزه محیط زیست که مورد تایید و ابلاغ مقام معظم رهبری قرار گرفت ، تصمیم برآن شد تا ارزیابی از فعالیت های برنامه 5 ساله در راستای برنامه توسعه پایدار صورت گیرد و در کنار آن چشم انداز برنامه ششم در حوزه توسعه پایدار مورد بررسی قرار گیرد .

دکتر عباسپور به محورهای مدنظر در این همایش اشاره کرد و گفت: محورهای این دوره از همایش را عناوینی چون آب ، محیط زیست و توسعه پایدار ، انرژی ، محیط زیست انسانی ، منابع طبیعی و تنوع زیستی ،بلایای طبیعی و محیط زیست شهری ،محیط زیست دریایی،تغییرات آب و هوا (تغییر اقلیم)، اقتصاد سبز،همکاری های منطقه ای و بین المللی ،آموزش و فرهنگ سازی و مشارکت مردمی و فناوری اطلاعات در محیط زیست تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان ساخت:نوع مقالاتی که برای چنین کنفرانسی ارائه می شود با دیگر مقالات تخصصی که در رابطه با محیط زیست ارائه شده متفاوت است . زیرا در این همایش برنامه پنجم توسعه و چشم انداز برنامه ششم مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .

دکتر عباسپور گفت: مقالات دریافتی در اختیار پنل هایی که برگزار می شود قرار می گیرد. لکن کلیه مقالات پذیرفته شده در بصورت CD و چاپی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت . همچنین مقالات برگزیده برای چاپ در مجلات علمی تخصصی انجمن داوری نهایی و ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: در دو روز کنفرانس موضوعات مختلفی را بصورت پنل هایی که مسئولین کشوری و صاحب نظران و متخصصین در آن حوزه حضور پیدا خواهند کرد، برگزار خواهد شد .

رئیس انجمن متخصصان محیط زیست ایران از راه اندازی مجله ی محیط زیستی با عنوان INTERNATIONAL JOURNAL OF ENERGY AND WATERY RESOURCES با همکاری واحد علوم و تحقیقات خبر داد.

دکتر عباسپور بر خروجی مباحث این همایش تاکید کرد و ادامه داد: همچون گذشته جمع بندی پنل ها به صورت گزارشی به سمع و نظر مسئولان و دست اندرکاران خواهد رسید . انجمن از ابتدای سال جاری با برگزاری 5 کارگاه تخصصی ،زمینه های مختلف و مرتبط با موضوعات قابل طرح در همایش را شناسایی و فراهم ساخته است . در واقع انجمن متخصصان محیط زیست ایران به عنوان یک NGO علمی- تخصصی می کوشد نظرات بی طرفانه ای را در رابطه با مسائل مرتبط با محیط زیست کشور ارائه کند .

به گزارش ایسکانیوز، بیست و دومین همایش ملی - منطقه ای انجمن متخصصان محیط زیست ایران با حضور بسیاری از مسئولین و صاحبنظران ملی ، بین المللی و منطقه ای همچون UNDPوUNESCO و ... در واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد .

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732412

وب گردی

وب گردی