پنل‌های خورشیدی برای مجتمع‌های گلخانه‌ای ساخته می‌شود‌

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین ـ پیشوا گفت: به زودی پنل‌های خورشیدی برای مجتمع‌های گلخانه‌ای ساخته می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی شیبانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا و قرچک در دیدار با سردار نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) که با حضور آیت‌الله عالمی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی، در دفتر مدیریت این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: در سال‌های گذشته فعالیت دانشگاه آزاد واحد ورامین- پیشوا پیشرفت‌های چشمگیری داشته است به گونه‌ای که در حال حاضر 216 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد واحد ورامین- پیشوا ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا دارای قدمت زیادی است، که با همه مشکلات توانسته پیشرفت خوبی داشته باشد و به عنوان بزرگترین دانشگاه جنوب شرق استان لقب گیرد، تا جایی که هم‌اکنون بیش از700 دانشجو از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین- پیشواوقرچک افزود: تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه بسیج منعقد شده است، همچنین مذاکرات مختلفی با مسئولان دانشگاه آزاد صورت گرفته تا بتوانیم تخفیف‌های ویژه‌ای برای دانشجویان بسیجی درنظر بگیریم.

شیبانی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا در حوزه کشاورزی نیز فعالیت‌های مختلفی داشته باشیم و همه افرادی که در قسمت‌های مختلف مربوط به کشاورزی فعالیت دارند را آموزش دهیم تا به صورت علمی در این حوزه فعالیت داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه طرح‌های مختلفی در زمینه‌های کشاورزی و صنعت ارائه شده است گفت: در نظر داریم که جذب دانشجو را به صورت رایگان و پرداخت شهریه داشته باشیم، به این شکل که افراد در زمینه دروس خود در کشاورزی و دامپروری برای مجموعه این دانشگاه فعالیت داشته باشند و در قبال آن نیز شهریه پرداخت نکنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین- پیشواو قرچک بیان کرد: یکی از مشکلات کشاورزان منطقه، قطع شدن برق و گاز است که خسارات زیادی به آن‌ها وارد می‌کند به همین منظور نیز درنظر داریم پنل‌های خورشیدی برای مجتمع‌های گلخانه‌ای بسازیم تا علی‌رغم صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های مختلف، در زمانی که سوخت موردنظر قطع می‌شود مشکلی برای گلخانه به وجود نیاید.

شیبانی همچنین افزود: با راه‌اندازی واحدهای تولیدی گوشت و مرغ و در اختیار قرار دادن این فضا به دانشجویان، سعی کردیم علاوه بر دادن فرصت به دانشجویان برای طرح مباحث عملی، مصرف گوشت قرمز و مرغ خود را از این محل تأمین کنیم که در حال حاضر ضمن افزایش تولیدات خود توانسته‌ایم گوشت مصرفی 12 دانشگاه دیگر را نیز تأمین کنیم.

در ادامه این دیدار سردار علی نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران نیز اظهار داشت: سخنانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند با رصد کامل بیان می‌شود.

وی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به اقتصاد مقاومتی تأکید دارند به این دلیل است که رصد کامل انجام داده و می‌دانند که در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد به همین دلیل دستور به اجرای اقتصاد مقاومتی داده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران بیان کرد: بررسی‌ دانشجویان نخبه نشان می‌دهد در هر جایی که فرهنگ اسلام کمرنگ شده، آسیب‌های اجتماعی نیز در آن منطقه شدّت یافته و بیشترین سهم شهدای ما برای مناطقی است که فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی بهتری در آنجا انجام شده است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع)استان تهران ضمن بازدید از پروژه های انجام گرفته واحدورامین-پیشواگفت: دانشگاه آزاد اسلامی منشأ خدمات مختلف برای منطقه شده است.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732421

وب گردی

وب گردی