مهدی محقق : بزرگداشت ابوالحسن نجفی برگزار می شود/شعرای ما جنبه های مختلفی داشتند

بیستمین نشست تخصصی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با عنوان "خاقانی" با حضور دکتر مهدی محقق، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بعد از ظهر روز گذشته برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این نشست گفت: مراسم بزرگداشت بسیاری از مفاخر و مشاهیر فرهنگی ایران توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شده است. 21 اسفند نیز بزرگداشتی برای مرحوم ابوالحسن نجفی خواهیم داشت تا یاد او را گرامی بداریم.

او ادامه داد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نشست های تخصصی را برای بزرگان در این سالن برگزار می کند تا علاوه بر نمایشگاه کتاب این مکان نیز خالی از علم و دانش نباشد. در این مکان به بزرگانی پرداخته می شود که کمتر دیده شده اند.

محقق به حوزه های فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اشاره کرد و گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قصد دارد نشست های مختلفی در زمینه های مختلف از جمله شعر، فلسفه، ادبیات و غیره برگزار کند. 5 جلسه اول این نشست ها از شعرا انتخاب و تاکنون دو جلسه آن برگزار شده است. جلسه اول درباره حافظ، جلسه دوم درباره قبادیانی و جلسه سوم که همین نشست است درباره خاقانی بوده است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استادان برجسته خاقانی شناس زیادی دارد که یکی از آنها مرحوم عباس ماهیار، خاقانی شناس بزرگ بود. این استاد برجسته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تدریس می کرد و تالیفات زیادی هم درباره خاقانی دارد.

محقق به ویژگی های آثار خاقانی اشاره کرد و گفت: شعرای ما جنبه های مختلفی داشتند، آنها در زمینه هایی مانند فلسفه، کلام، منطق و نجوم فعالیت می کردند و این موارد در شعرهایشان نمود داشت.

او ضمن تشریح آثار خاقانی گفت: زندگی، علم و آگاهی خاقانی در اشعار او پیداست و نوع زندگی اش را می توان در اشعارش دید. ما باید برای شناخت آثار این بزرگان درباره زندگی آنها مطالعه و مضامین اشعارشان را درک کنیم.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 732511

وب گردی

وب گردی