خاک بازار تهران سست و تاب آوری آن پایین است

رئیس کمیته میراث فرهنگی و بافت فرسوده شورای شهر تهران درباره فقدان ایمنی بازار تهران هشدار داد و گفت: خاک بازار تهران ، سست و تاب آوری آن پایین است .

به گزارش ایسکانیوز،احمد حکیمی‌پور صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه سیصد و بیست و نهم شورای شهر تهران به بازدید روز گذشته‌ اعضای شورای شهر از بازار تهران اشاره کرد و افزود : خاک منطقه بازار تاب ‌آوری لازم را ندارد و اگر در این خصوص اقدام اساسی برای ایمنی این منطقه نشود شاهد بروز حادثه ناگواری خواهیم بود.

وی در ادامه به کمبود فلکه های آتش نشانی اشاره کرد و گفت : وضعیت سیم‌ کشی های برق در درون بازار نیز نامناسب است و اگر اتفاقی در این منطقه بیفتد به معنای واقعی کلمه شاهد فاجعه خواهیم بود .

حکیمی پور ادامه داد : اداره برق مسوول ساماندهی سیم‌ها در معابر عمومی است که متاسفانه در این راستا غفلت کرده است و می‌بینیم خود کسبه نیز مطالبه‌ای در این خصوص ندارند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و بافت فرسوده شورای شهر تهران با بیان اینکه ایجاد یک تاسیسات مرکزی در بازار تهران می‌تواند راهگشاباشد گفت : متاسفانه عمده کسبه بازار از هیتر برای گرمایش استفاده می‌کنند که این مساله بسیار نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص باید سازمان میراث اظهار نظر و اقدام کند گفت : باید با جلب رضایت سازمان میراث فرهنگی فکری به حال سیستم گرمایش مرکزی این قسمت از تهران داشته باشیم.

حکیمی پور افزود : درباره پاساژها نیز اصناف باید تصمیم بگیرد .

وی گفت : متاسفانه در سرای حاج ‌قاسم ، یک مجتمع بزرگ تجاری در حال ساخت است که مشخص نیست چه کسی با ساخت این پاساژ در دل بازار موافقت کرده است .

این عضو شورا افزود : شهردار منطقه اعلام کرده میراث فرهنگی مجوز داده است که چمران رئیس شورا نیز در این خصوص گفت مجوز آن مربوط به دوره قبل است و این پاساژ سه طبقه زیرزمین دارد .

وی گفت: موضوع استحکام سقف بازار با کمک کسبه برای جلوگیری از سرقت نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در این بازدید مطرح شد .

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 732556

وب گردی

وب گردی