تجارت حلال در پهناورترین کشور جهان/ توجه ویژه به محصولات ایرانی در روسیه

نمایشگاه تجاری و صنعتی محصولات حلال در کشور روسیه و در ۹ بخش اصلی برگزار می‌شود و ایرانی‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای تجاری و صنعتی در این حوزه یکی از ارکان اصلی به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز؛ دومین نمایشگاه تجاری و صنعتی حلال در روسیه برگزار می‌شود و مهم‌ترین هدف این پروژه افزایش جلب نظر به بخش حلال و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه است. علاوه بر این توسعه فرهنگ مردم محلی و بهبود روابط دینی و نژادی آنها با سایر کشورها از دیگر اهدافی است که در این نمایشگاه مورد توجه است.

این نمایشگاه در ۹ بخش اصلی مواد غذایی (لبنیات، روغن و گوشت حیوانی، شیرینی‌جات، انواع نان‌ها و عسل)، لوازم آرایشی (عطر و لوازم آرایشی که با مواد اولیه طبیعی تولید می‌شوند)، سرمایه‌گذاری (فرصت‌های مالی و سرمایه‌گذاری)، گردشگری و تفریح، مواد دارویی و بهداشتی، منابع ادبی، مدل لباس (لباس و متعلقات، کلکسیون لباس‌های اسلامی که توسط طراحان روسی و دیگر کشورها طراحی شده است)، جواهرات و هنرهای دستی برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه تخصصی حلال اکسپو از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۳ آوریل سال ۲۰۱۷ در شهر یکاترینبورگ با پشتیبانی اتاق صنعت و اورال و دولت استان سوردلوفسک با حضور نمایندگان و متخصصین صنعت مواد غذایی، تولیدکنندگان محصولات حلال و دیگر فعالان مربوط به صنعت حلال برگزار می‌شود.

یکاترینبورگ یکی از شهرهای مهم روسیه است که مرکز استان سوردلوفسک به حساب می‌آید و به عنوان مرکز صنعتی و فرهنگی ناحیه فدرالی اورال شناخته می‌شود.

مهم‌ترین برنامه رسمی در این نمایشگاه برگزاری اولین همایش روسیه با موضوع مشکلات و چشم‌اندازهای صنعت حلال در مناطق مختلف این کشور است که در آن متخصصین و نمایندگان بخش خصوصی، موضوع سیستم حلال در روسیه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق روسیه را جهت توسعه تجارت حلال مورد بررسی قرار می‌دهند.

به همین منظور اتاق صنعت و بازرگانی اورال با ارسال دعوت‌نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران خواستار مشارکت حداکثری ایرانی‌ها در این نمایشگاه شده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 732581

وب گردی

وب گردی