طرح سیمای زندگی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر آغاز شد

طرح سیمای زندگی دانشجویان برای بررسی جامع وضعیت اجتماعی،‌ تحصیلی و سبک زندگی دانشجویان توسط حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به اجرا در آمد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در این مراسم با بیان اینکه سبک زندگی دانشجویی از منظر روانی، اجتماعی، معنوی، بهداشتی، تحصیلی، اوقات فراغت و ... باید مد نظر همه حوزه‌های دانشگاه باشد، گفت: اجرای مستمر طرح‌هایی از این دست می‌تواند سیمای دقیق‌تری از مشکلات و مسائل زندگی دانشجویی و روند ابعاد مختلف سلامت روانی- اجتماعی- جسمی و معنوی و رفتارهای پرخطر را در دانشجویان به روش علمی و معتبر رصد کند تا به عنوان یک منبع ارزشمند، مجموعه را در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و مداخلات موثر در کاهش مشکلات و ارتقا سلامت روانی اجتماعی دانشجویان یاری کند.

قیصری با بیان اینکه با اجرای این طرح به نوعی یک تابلو از نوع زندگی خانوادگی و دانشجویی، دانشجویان خواهیم داشت، گفت: هدف از برگزاری این طرح شناسایی وضعیت دانشجویان در بخش‌های وضعیت تحصیلی، آموزش، نگرش ها، هیجانات، برنامه و فعالیت‌ها، مصرف مواد، رضایت مندی، نگرانی و شناسایی رفتارهای پرخطر است.

او با تأکید بر اینکه دانشجو مهمترین نقش را در تعریف علمی و عام از دانشگاه ایفا می‌کند، گفت: دانشجویان پیشرویان تحول خواهی در دانشگاه و جامعه هستند که از تلاش و همت آنها اهداف کشور میسر خواهد شد.

رئیس واحد بوشهر با بیان اینکه برای توسعه در عصر کنونی به سرمایه انسانی بیشتر از سرمایه اقتصادی، فیزیکی نیاز است، گفت: منظور از سرمایه انسانی، افرادی خلاق، پویا، متعهد، مؤمن و وطن پرست بوده که از هر فرصتی برای اعتبار بخشی به آب و خاک اجدادی اش تلاش کرده و هرگز کاستی‌ها را بهانه‌ای برای توجیهات غلط و عدم موفقیت قلمداد نکرده و در یک کلام می توان گفت، بدون این سرمایه استفاده بهینه از دیگر سرمایه‌ها امکان‌پذیر نباشد.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر نیاز انسان ها در هر سن و زمانی به مشاوره و کمک امری طبیعی دانست و گفت: کمک به وضعیت روحی و روانی دانشجویانی که نیاز به خدمات مشاوره ای دارند نقش مهمی را در ارتقای توانایی­‌های فردی ایفا می­ کند.

او ادامه داد: چه بسا یک راهنمایی جزئی ولی ارزنده مسیر زندگی یک انسان را متحول کرده و سرنوشتش را به گونه ای دیگر رقم می زند که دنیای تغییر یافته او برایش غیر قابل تصور باشد.

قیصری با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین مواردی که باید در زندگی دانشجویان به آن توجه کرد، اوقات فراغت و چگونگی پر کردن این زمان توسط او و برنامه گذاران دانشگاه است، گفت: یکی از نیازهای اساسی انسان برای زندگی موفقیت آمیز، برخورداری از آرامش و امنیت خاطر در زمینه های تربیتی، روانی و اجتماعی است.

رئیس واحد بوشهر با توجه به این موضوع که این طرح برای دانشجویان همه مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی،‌کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به اجرا درآمده، گفت: با بهره بردن از مشاوران مجرب عضو هیات علمی این دانشگاه، تلاش خواهیم کرد این مهم با پشتیانی های درون سازمانی و برون سازمانی به شکل مطلوب‌تری به نتیجه برسد.

قیصری از دانشجویان خواست تا با تمام قوا افکار و اعمال خود را صرف پیشرفت و اقتدار کشور کنند چراکه هویت هر دانشگاه با برنامه های آکادمیک آن و دانشجویانش اعتبار می یابد و در این راه مهم و پرتلاطم دانشگاه‌ها نیز همواره به برنامه‌ها و ماموریت‌های علمی خود پایبند و متعهد خواهد بود.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 732596

وب گردی

وب گردی