تأثیر شگرف آثار هنرمندان بر رفتارهای محیط زیستی

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اثر هنرمندان بسیار نافذتر از هر اقدام تبلیغاتی دیگر در حوزه محیط زیست است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا جواهریان مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه آنچه با زبان هنر یا از زبان هنرمند بیان می شود بسیار بیشتر از تاثیر بیان همان موضوع توسط مسئولان است، اظهار داشت: هنرمندان در تمام جوامع از جمله گروه های مرجع و تأثیرگذار بر اجتماع هستند که در صورت همراه شدن با مسئولان برای افزایش آگاهی به مردم، می‌توانند اصلاح عادات نادرست اجتماعی را تسریع و تسهیل کنند.

به گفته وی، هر کنش و یا اثر هنرمندانه در حوزه محیط زیست می تواند تأثیر بسیاری بر رفتار افراد مختلف در جامعه داشته باشد.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست تأثیر هنرمندان بر مردم را بسیار نافذتر از هر اقدام تبلیغاتی دیگری در حوزه محیط زیست دانست و اظهار کرد: خوشبختانه هنرمندان علاقه و حساسیت زیادی به مسائل محیط زیستی پیدا کرده اند و مردم را تشویق به رعایت الزامات محیط زیستی می‌کنند که نتایج مثبت آن را در اصلاح رفتارها و افزایش توجه مردم شاهد هستیم.

جواهریان با اشاره به آلودگی هوا و تأثیرگذاری کنش‌های مردمی، تصریح کرد: هرچند دولت و نهادی حکومتی درباره رفع چالش آلودگی هوا نقش سنگینی بر عهده دارند و باید دسترسی مناسب را به زندگی سبز شهری فراهم کنند اما افزایش دانش و آگاهی شهروندی می‌تواند تأثیری مثبت در این حوزه داشته باشد و به طور قطع هنرمندان در این عرصه آگاهی رسانی و جذب مشارکت مردمی تأثیرگذار هستند.

وی اقدام هایی همچون برگزاری جشنواره عکس و پوستر "نفس‌های شهر" را راهکاری برای افزایش تعامل هنرمندان و محیط زیست دانست و گفت: ظرفیت و پتانسیل هنرمندان به عنوان یکی از گروه‌های مرجع جامعه می‌تواند بازویی کمکی برای اشاعه فرهنگ محیط زیست در جامعه باشد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 732599

وب گردی

وب گردی