واحد نانو دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه سال 96 بهره برداری می شود

جلسه آشنایی با قوانین بنیاد ملی نخبگان با حضور اعضای هیئت علمی وپژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به همت معاونت پژوهشی این دانشگاه و همکاری بنیاد نخبگان آذربایجان غربی در سالن اجلاس شهید مهدی باکری این واحد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،دکتر پژمان محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ابتدای جلسه با اشاره به رشد علمی واحد ارومیه،گزارش از عملکرد یک ساله این واحد در حوزه پژوهش را ارائه کرد.

محمدی با بیان اینکه سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در سال 95 تجهیز آزمایشگاه های تحقیقاتی بوده است گفت: قسمت عمده ی تجهیزات از طریق نمایشگاه و تولیدات داخلی خریداری و در تجهیز آزمایشگاه های دانشکده های علوم پایه و فنی مهندسی به کار گرفته شده است.

او ادامه داد: در دانشکده دامپزشکی تجهیزات جراحی، در دانشکده علوم پایه وبرای رشته زیست شناسی PCR و برای رشته زمین شناسی با توجه به جذب دانشجو در مقطع ارشد دوربین های پیشرفته خریداری شده است.

معاون پژوهشی واحد ارومیه با اشاره به اینکه 2 مرکز تحقیقاتی شامل مرکز تحقیقات محاسبات پیشرفته هوش مصنوعی و مرکز تحقیقاتی آنتن و ماکرویو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه راه اندازی شده است، گفت: همه تجهیزات مرتبط به این مراکز خریداری شده و قبل از پایان سال جاری مجوز های لازم اخذ می شود.

محمدی با تاکید بر اینکه واحد ارومیه یکی از مجهز ترین دانشگاه ها در سطح کشور است گفت: پیش بینی می شود واحد نانو در سال 96 به بهره برداری برسد و نکته قابل توجه در این واحد استفاده دانشجویان همه دانشگاه ها از تجهیزات این واحد است.

او با اشاره به اهمیت زیرساخت ها در امر تحقیقات و پرورش دانشجویان دکتری گفت: با معاونت پیشگیری دادگستری، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، اداره استاندارد و ... همکاری و تفاهم نامه هایی داریم.

محمدی در پایان گفت: انجمن های علمی واحد ارومیه همچنان پیشتاز بوده و از هر گونه فعالیت های سیاسی به دور است و همین امر باعث تمایز چشم گیر انجمن های علمی واحد ارومیه با سایر واحد ها شده است.

فضای مجازی یک فرصت و یک تهدید است

در ادامه این جلسه دکتر مهدی چهل ایرانی رییس بنیاد نخبگان استان آذربایجان غربی با تاکید بر ظرفیت بالای دانشگاه آزاد در پرورش نخبگان جوان گفت: باید از همه پتانسیل های استان مخصوصا دانشگاه آزاد برای پیشبرد اهداف بنیاد ملی نخبگان استفاده کرد.

چهل ایرانی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان به شناسایی استعدادها و ریشه های کشور کمک می کند، گفت: ریشه های کشور را نباید فراموش کرد. اگر آنها فراموش شوند کشور متضرر خواهد شد.

او با اشاره به رواج یافتن استفاده از فضای مجازی، این فضا را یک فرصت و یک تهدید خواند و گفت: از همه استعداد های برتر و نخبگان می خواهم از وقت خود به بهترین شکل بهره ببرند. بنیاد نیز باید زمینه ای را برای استفاده بهینه از وقت این استعدادها را فراهم کند.

رئیس بنیاد استان آذربایجان غربی فراهم کردن تمهیدات لازم برای پژوهشگران جوان و کاربردی کردن دستاوردهای آنها را از اولویت های این بنیاد دانست.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 732615

وب گردی

وب گردی