فرآیند توسعه میدان چنگوله سال آینده کلید می‎خورد

مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله ابراز امیدواری کرد که سال ٩٦ با ارائه پیشنهادهای مناسب و برگزاری مناقصه، مراحل اجرایی توسعه این میدان نفتی آغاز شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی عباسی لرکی گفت: تفاهم‎نامه‎های مطالعاتی مربوط به توسعه میدان چنگوله با سه شرکت گازپروم نفت روسیه، دی‎ان‎او نروژ و PTTEP تایلند امضا شده و این شرکت‎ها فعالیت‎های مطالعاتی خود را دنبال می کنند.

وی با بیان این‎که عملیاتی شدن این میدان در دو فاز تعریف شده است، گفت: در فاز یک‌ اجرای شش حلقه چاه در نظر گرفته شده است که دو حلقه چاه تعمیری و چهار حلقه چاه تولیدی جدید خواهد بود. تولید روزانه حدود ۱۵ هزار بشکه نفت از طریق این شش حلقه چاه در برنامه قرار گرفته است.

لرکی ادامه داد: در فاز دوم نیز با حفر ۱۳ حلقه چاه و برنامه زمانبندی حدود ۴۰ ماهه،‌ به تولید ۳۵ هزار بشکه نفت خام در روز خواهیم رسید.

مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با اشاره به این که در این ۲ فاز ۱۹ حلقه چاه با برنامه زمانبندی حدود ۸۰ ماه و تولید روزانه به میزان ۵۰ هزار بشکه نفت خام در نظر گرفته شده است، افزود: شرکت متن نخستین جلسه‎های کاربردی و تخصصی با شرکت‎های نامبرده را برگزار کرده و مقرر شده است تا جلسه‎های بعدی نیز برای جمع بندی دیدگاه‎های کارشناسی برگزار شود.

بر اساس اعلام گزارش شرکت مهندسی و توسعه نفت، لرکی با اظهار امیدواری در باره انجام به موقع توسعه میدان نفتی چنگوله افزود: امیدواریم در سال ۹۶ بعد از ارائه پیشنهادهای مناسب، مناقصه رسمی برگزار و مراحل اجرایی کار این میدان آغاز شود.

میدان نفتی چنگوله یکی از میدان‎های هیدروکربوری موجود در ساختمان زمین شناسی بلوک اناران است که در دماغه کوه‎های زاگرس‌، در امتداد مرز ایران و عراق و در قسمت جنوب غربی استان ایلام میان دو شهر مهران و دهلران واقع شده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده: پوریا پورعرب

402/601

کد خبر: 732633

وب گردی

وب گردی