گوگل اسیستنت به گوشی های غیر پیکسل اضافه می‌شود

گزارش‌ها نشان از این دارند که نسخه‌ی آلفای بروزرسانی جدید اپلیکیشن گوگل از دستیار صوتی هوشمند Google Assistant در گوشی‌های هوشمند غیر پیکسل پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، شماری از کاربرانی که نسخه‌ی آلفای بروزرسانی ۶.۱۳ اپلیکیشن گوگل را دریافت کرده‌اند، به این نکته اشاره می‌کنند که نسخه‌ی جدید اپلیکیشن گوگل قادر است از دستیار صوتی هوشمند این کمپانی در گوشی‌های هوشمند غیر پیکسل پشتیبانی کند. علاوه بر پشتیبانی از گوگل اسیستنت در سایر گوشی‌های هوشمند که شامل انواع گوشی‌های اندروید می‌شود، باید به امکان به‌کارگیری این دستیار صوتی هوشمند برای انجام تراکنش‌های مالی نیز اشاره کرد.

از جمله‌ی گوشی‌های هوشمندی که با نصب نسخه‌ی آلفای اپلیکیشن v6.13 موفق شده‌اند از گوگل اسیستنت استفاده کند، باید به نکسوس 6P اشاره کرد. نکسوس 6P گوگل که از وجود سیستم عامل اندروید ۷.۱.۱ بهره می‌برد در کنار گلکسی نوت ۵ سامسونگ که از وجود اندروید ۶.۰.۱ بهره می‌برد، قادر هستند از گوگل اسیستنت پشتیبانی کنند. در این گوشی‌های هوشمند پس از نصب بروزرسانی اپلیکیشن گوگل می‌توان با نگه‌داشتن کلید Home، قابلیت Now on Tap را فعال کرد. البته به نظر می‌رسد امکان استفاده از گوگل اسیستنت در گوشی‌های غیر پیکسلی فقط برای شماری از حساب‌های کاربری قابل استفاده است.

با توجه به پشتیبانی از گوگل اسیستنت در نسخه‌ی آلفای اپلیکیشن گوگل انتظار می‌رود با انتشار رسمی این نسخه شاهد پشتیبانی از دستیار صوتی هوشمند گوگل در گوشی‌های هوشمند غیرگوگلی باشیم. گمانه‌ها نشان از این دارند که گوگل درصدد جایگزینی دستیار صوتی هوشمند قبلی با گوگل اسیستنت است که البته این تغییر محدود به گوشی‌های هوشمند نکسوس نیست و انتظار می‌رود در تمام گوشی‌های هوشمند اندروید شاهد این تغییر باشیم.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732643

وب گردی

وب گردی