گوشی شیائومی می 6 از نمایشگر تخت ۵.۲ اینچی بهره خواهد برد

ظاهرا گوشی‌ هوشمند می ۶ شیائومی فقط در مدل صفحه‌ تخت عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، اولین گوشی‌ هوشمندی که شیائومی امسال معرفی خواهد کرد، ردمی نوت ۴ ایکس است؛ اما طرفداران این برند برای معرفی گوشی‌ هوشمند می ۶۶ بیشتر لحظه‌شماری می‌کنند. تاکنون شایعاتی درباره‌ی این محصول منتشر شده که در آن‌ها به قابلیت‌های این گوشی اشاره شده است.

یکی از ویژگی‌هایی مورد انتظار کاربران برای گوشی‌ هوشمند می ۶، نمایشگر این محصول است. سال گذشته در یک سری از خبرها اعلام شده بود که این گوشی‌ هوشمند به می نوت ۲ شباهت دارد و در واقع مدل کوچک‌تر این محصول است. همانطور که احتمالا می‌دانید، نمایشگر گوشی می نوت ۲ از دو طرف خمیدگی دارد. اما امروز یکی از اعضای Weibo با شناسه‌ی کاربری Mocha Socialist Workers@ خبری منتشر کرد که افراد علاقه‌مند به صفحه‌نمایش‌های خمیده را ناامید می‌کند.

بر اساس پست این کاربر، گوشی‌ هوشمند شیائومی می ۶ از یک نمایشگر TFT ال‌سی‌دیِ ۵.۲ اینچی تخت با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره خواهد برد و در نتیجه این محصول به صفحه‌نمایش OLED خمیده مجهز نشده است.

نمایشگر و پردازنده‌ی گوشی شیائومی می ۶

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که انتظار دارید این گوشی‌ هوشمند با نمایشگر خمیده معرفی شود، نباید امید خود را کاملا از دست بدهید؛ چراکه تا به این لحظه کمپانی شیائومی هنوز این خبر را تأیید نکرده است. در هر صورت احتمال دارد گوشی شیائومی می ۶ از صفحه‌نمایش تخت IPS بهره ببرد و هیچ تضمینی برای معرفی مدل می ۶ پرو یا می ۶ پلاس با نمایشگر خمیده‌ی OLED وجود ندارد.

اگر به دو گوشی‌ هوشمند می ۵ اس و می ۵ اس پلاس و تفاوت‌های این دو محصول نگاهی داشته باشید، درخواهید یافت چرا اکنون نمی‌توانیم گزارش‌های قبلی را در مورد گوشی‌ هوشمند می ۶ به‌طور کامل انکار کنیم.

اما Mocha Socialist Workers در پست خود اطلاعات دیگری هم فاش کرده است. وی اعلام کرده که گوشی‌ هوشمند می ۶ از پردازنده‌ی Pinecone بهره نخواهد برد و شیائومی از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ در این دستگاه استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود مدل رده‌بالای پردازنده‌ی Pinecone با نام Pinecone V970 تحت فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده است. این چیپ‌ست شامل چهار هسته کورتکس A73 با فرکانس کاری ۲.۷ گیگاهرتز و چهار هسته‌‌ی کورتکس A53 با فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده‌ی گرافیکی این چیپ‌ست Mali-G71MP12 است که روی ۹۰۰ مگاهرتز تنظیم شده است. این پردازنده روی کاغذ بسیار قدرتمند به‌ نظر می‌رسد و اگر شیائومی از این چیپ در گوشی‌ هوشمند می ۶ استفاده نکند، احتمالا در گوشی‌ هوشمند می ۶ اس یا می نوت ۳ از آن بهره خواهد گرفت.

منابع مختلف قبلا اعلام کرده‌اند که سامسونگ تمام موجودی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ را به‌طور کامل خریداری کرده است. از آنجا که سامسونگ بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده‌ی گوشی‌ اندروید است، موفق شده اولیت فروش کوالکام را به دست بیاورد و با توجه به این شرایط، شرکت‌های دیگر از جمله شیائومی تصمیم گرفته‌اند چیپ‌ست‌های پردازشی مورد نیاز خود را خودشان تولید کنند.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732667

وب گردی

وب گردی