دستگیری 2 شکارچی متخلف در مریوان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: 2 شکارچی متخلف در این شهرستان پس از درگیری فیزیکی با ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، صباح پناهی افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره در نزدیکی روستاهای 'سیف' و 'کوین' این شهرستان، این 2 شکارچی متخلف را شناسایی و آنان را تعقیب کردند.
وی اضافه کرد: تلاش ماموران یگان حفاظت برای توقف شکار پرندگان توسط این شکارچیان به درگیری فیزیکی منجر و با هماهنگی ماموران نیروی انتظامی این شکارچیان دستگیر شدند.
وی گفت: از این 2 شکارچی 2 قبضه اسلحه شکاری ته پُر کشف و متخلفان با تشکیل پرونده به مقامات قضایی شهرستان تحویل داده شدند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: در این عملیات خسارت هایی به خودرو ماموران یگان حفاظت نیز وارد شد.
وی از شکارچیان خواست در این فصل که پرندگان و سایر حیوانات وحشی با کمبود غذا مواجه هستند، از شکار آنها خودداری کنند.
وی از روستاییان و ساکنان حاشیه تالاب ها نیز خواست با توجه به بارش برف امکان دارد حیوانات وحشی برای تهیه غذا و علوفه به حاشیه روستاها بیایند، مواد خوراکی و علوفه اضافی را برای استفاده این حیوانات در حاشیه روستاها قرار دهند.
پس از شروع بارش برف سنگین در بسیاری از روستاهای شهرستان مریوان مردم و اعضای انجمن های زیست محیطی به صورت خودجوش اقلام خوراکی را برای استفاده حیوانات وحشی در حاشیه رودخانه ها قرار می دهند.
شهرستان مرزی مریوان در فاصله 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز اقلیم کردستان عراق واقع شده است.
دریافت کننده:زهرا پورعادل / انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 732675

وب گردی

وب گردی