پروژه های علمی دریایی و اقیانوسی در دستور کار وزارت علوم

وزیر علوم تاکید کرد، توسعه فعالیت ها و رشته های آموزشی مرتبط با دریا از برنامه های مهم وزارت علوم است و پروژه های علمی دریایی و اقیانوسی در دستور کار وزارت علوم قراردارد.

به گزارش گروه دانشگا ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، فناوری و تحقیقات صبح امروز در مراسم بهره برداری از شناور کاوشگر خلیج فارس به عنوان اولین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران، گفت: کاوشگر خلیج فارس در زمینه تحقیقات دریایی و علوم اقیانوسی و عرصه هایی همچون زیست شناسی دریا و ژئوفیزیک دریا فعالیت خواهد کرد.

وزیر علوم ادامه داد: این شناور از تجهیزات پیشرفته و آزمایشگاه های کاملی برخوردار است که می تواند در زمینه های مرتبط با صنایع دریایی، شیلاتی و وضعیت زمین دریا، کارهای تحقیقاتی کلانی انجام دهد.

فرهادی با بیان اینکه وزارت علوم برنامه های مهمی در زمینه پروژه های علمی دریایی و اقیانوسی رادر دستور کار خود قرار دادهاست، گفت: در این زمینه ها هم برنامه های آموزشی و هم تحقیقاتی را اجرا خواهیم کرد.

او افزود: توسعه فعالیت ها و رشته های آموزشی مرتبط با دریا نیز از دیگر برنامه های وزارت علوم است.

شناور کاوشگر خلیج فارس به عنوان اولین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران با حضور دکتر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جاسم جادری استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان در بندرعباس به بهره برداری رسید.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 732730

وب گردی

وب گردی