هشدار برای سقوط بهمن در تهران/ پیش‌بینی برف و باران شدید تا آخر هفته برای ۲۰ استان/ مراقب سیل باشید

سازمان هواشناسی نسبت به سقوط بهمن در ارتفاعات شمالی تهران هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز، پس از بارش‌های چند روز گذشته و با توجه به افزایش دما، احتمال سقوط بهمن در بسیاری از مناطق ایران از جمله ارتفاعات تهران وجود دارد.

هواشناسی استان تهران در این باره در اطلاعیه‌ای نوشت: با توجه به روند افزایش دما از امروز و احتمال بارش پراکنده طی روزهای آتی خطر سقوط بهمن در ارتفاعات شمالی استان تهران دور از انتظار نیست. از این رو توصیه می‌شود کوهنوردان و رانندگان هنگام تردد در مسیر های کوهستانی اقدامات ایمنی لازم را رعایت کنند.

همچنین سازمان هواشناسی بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی وضع هوای مناطق مختلف کشور طی روزهای آینده را به شرح زیر پیش‌بینی کرده است:

چهارشنبه مورخ 1395/11/27: بارش شدید باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه شرقی خوزستان، مرکز و نیمه غربی کرمان، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری؛ بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل؛ بارش برف و باران در کردستان، کرمانشاه، دامنه های البرز در قزوین، البرز و تهران؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در خراسان رضوی که در مناطق شمالی استان بارش به شکل برف خواهد بود.

پنجشنبه 1395/11/28: بارش شدید باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، شمال و غرب هرمزگان، نیمه غربی کرمان؛ بارش برف در آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی؛ بارش باران با رعد و برق در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی که بارش در مناطق شمالی خراسان رضوی به شکل برف خواهد بود؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان و مازندران.

جمعه 1395/11/29: بارش شدید باران با رعد وبرق و وزش باد شدید در بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان؛ بارش باران با رعد و برق و وزش باد شدید در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی که بارش در شمال خراسان رضوی به شکل برف خواهد بود؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و گلستان؛ بارش برف در اردبیل و خراسان شمالی.

در این مدت بارش شدید باران در استانهای جنوبی کشور موجب سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و طغیانی ماندن رودخانه ها خواهد شد. همچنین بارش برف موجب اختلال در تردد جاده های کوهستانی خواهد شد که در امتداد البرز مرکزی و غربی با کولاک و خطر ریزش بهمن نیز همراه خواهد بود.

با توجه به پیش بینی شرایط جوی فوق، توصیه می شود جهت جلوگیری از بروز خسارتهای احتمالی، تمهیدات لازم بویژه هنگام تردد جاده ای بکار گرفته شود.

منبع: خبرآنلاین

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 732809

وب گردی

وب گردی