همکاری های بین استانی گیلان و ارارات ارمنستان بررسی شد

سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان در دیدار با آرامئیس گریگوریان استاندار آرارات، افزایش روابط بین استانی دو کشور به ویژه بین آرارات و گیلان را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این دیدار که روز سه شنبه انجام گرفت، سجادی با مطلوب خواندن روند توسعه روابط دو کشور در عالی ترین سطوح، امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دو استان در جریان سفر اول دی ماه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان را بسیار ارزشمند خواند.
سفیر ایران در ادامه خواستار توسعه همکاری های بین استانی در بخش های کشاورزی، دامپروری، پرورش ماهی، توسعه گردشگری و برگزاری متقابل هفته های فرهنگی شد.
بنا به اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران، سجادی همچنین ضمن اشاره به سفر چندی پیش محمدعلی نجفی استاندار گیلان به ارمنستان، سفر گریگوریان به این استان و بازدید از ظرفیت های صنعتی و تولیدی گیلان را پیشنهاد کرد.
آرامئیس گریگوریان نیز در این دیدار اعلام کرد: با توجه به هم مرز بودن ایران و ارمنستان، زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تولیدی و ترانزیتی وجود دارد.
استاندار آرارات همچنین ضمن استقبال از توسعه همکاری های استانی با جمهوری اسلامی ایران، برای سفر به استان گیلان در آینده نزدیک با هدف تبادل نظر در باره همکاری در عرصه های مختلف و اجرایی کردن یادداشت تفاهم امضا شده بین دو استان اعلام کرد.
استان آرارات به مرکزیت شهر آرتاشات در شرق ارمنستان از جنوب با جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان و غرب با ترکیه هم مرز است که اندکی کمتر از 300 هزار نفر جمعیت دارد.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:پورعرب

402/601

کد خبر: 732833

وب گردی

وب گردی