عارف مطرح کرد: مخالفت فراکسیون امید با استیضاح وزیر راه

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست صبح امروز فراکسیون امید برای بررسی استیضاح وزیر راه گفت که نظر فراکسیون امید مخالفت با استیضاح وزیر راه است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا عارف در پایان جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید اظهار کرد: حدود دو ماه و نیم پیش در پی مطرح شدن استیضاح آخوندی کمیته‌ای در فراکسیون امید به‌منظور بررسی ابعاد مختلف این مسئله تشکیل شد تا این مسئله را به‌صورت تخصصی بررسی کند و این کمیته نیز چندین مرتبه در این رابطه به هیات رئیسه و همچنین شورای مرکزی فراکسیون گزارش داد.

وی با بیان اینکه «دستور اصلی این جلسه بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی بود» خاطرنشان کرد: همچنین در راستای برگزاری سلسله جلسات فراکسیون امید با آقای آخوندی هم تشکیل جلسه دادیم و آقای وزیر گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آینده خود مطرح کرد و این درحالی بود که در آن جلسه بحث استیضاح مطرح نشد؛ چرا که اساساً مشخص نبود این مسئله تا چه میزان جدی باشد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام وصول طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از سوی هیات رئیسه مجلس در نشست علنی روز گذشته(سه‌شنبه) یادآور شد: پس از اعلام وصول این طرح استیضاح، صبح امروز و پیش از آغاز نشست علنی مجلس، در شورای مرکزی فراکسیون تشکیل جلسه دادیم که هم کمیته گزارش خود را ارائه کرد و هم برخی از نمایندگان چه موافقان و چه مخالفان نکات مدنظر خود را بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که هم با توجه به عملکرد وزارت راه و شهرسازی و هم شرایط زمانی و وضعیت فعلی کشور که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، نظر فراکسیون امید مخالفت با استیضاح آخوندی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: طبیعتاً اعضای فراکسیون مطالبه‌هایی دارند که قرار شده همان کمیته تخصصی این مسائل را جمع‌بندی کند و ان‌شاءالله پس از ماندگار شدن آقای آخوندی در سمت وزیر راه و شهرسازی این مطالبه‌ها را دنبال کنیم.

عارف درباره رویکرد مجلس به استیضاح وزیر راه گفت: شرایط کشور قابل درک است و به نظر می‌رسد آن‌چنان که عموم نمایندگان نیز اتفاق‌نظر دارند، شرایط کنونی کشور برای استیضاح مناسب نیست و درصورتی که نمایندگان مطالبات خود را پیگیری کنند، موفق به دستیابی به آن خواهند شد و به هر ترتیب فراکسیون امید شرایط را برای استیضاح مناسب نمی‌داند اگرچه استیضاح حق نمایندگان است و ما هم به آن به‌عنوان یک ابزار نظارتی باور داریم ولی در وضعیت فعلی طرح این مسئله را مفید نمی‌دانیم.

عارف در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: به‌طور کلی پیش‌بینی می‌کنم آقای آخوندی با رأی قابل قبول به کار خود ادامه می‌دهند و با برنامه‌تر گذشته در مسیر قدم برمی‌دارند.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 732910

وب گردی

وب گردی