تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت ایران و جمهوری ترکیه در زمینه تامین اجتماعی

نمایندگان مردم در خانه ملت با تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص تامین اجتماعی موافقت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 27 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص تامین اجتماعی با 161 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

لاهوتی: یک کشور استثنا نشود

براساس این گزارش بائوج لاهوتی در مخالفت با لایحه مذکور گفت: اگر قرار است تصمیمی در خصوص تامین اجتماعی اتباع بیگانه اتخاذ شود باید به صورت برابر تصمیم گرفته شود؛ لذا نباید یک کشور مانند ترکیه را استثناء قرار دهیم.

برزگر: لزوم تلاش در تحکیم روابط ایران و ترکیه

در ادامه برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با لایحه موافقتنامه مذکور گفت: ترکیه کشور همسایه ایران بوده است از این رو باید در تحکیم روابط تلاش کرد.

ناصری‌نژاد: کشورهای دیگر تعهدات خود را در قبال ایران اجرا نمی‌کنند

ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در مخالفت با لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص تامین اجتماعی تصریح کرد: در تعهداتی که با کشورهای خارجی ایجاد شده، ایران تعهدات بیشتری را پذیرفته در حالی که کشورهای خارجی آن تعهدات را به خوبی اجرا نمی کنند.

وی اظهار کرد: ترکیه در زمان های مختلف مواضع مختلفی اتخاذ می کند؛ مثلا رئیس جمهور این کشور چند روز پیش در بحرین بر علیه ایران موضع گیری کرد.

تجری: توافق با ترکیه، فرصتی برای گسترش همکاری‌های بین المللی

در ادامه تجری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با لایحه مذکور اظهار کرد: این موافقتنامه جزء منحصرترین موافقتنامه هایی است که به مسائل مختلف پرداخته و باید آن را به فال نیک گرفت.

وی تصریح کرد: شاید به گفته برخی نمایندگان، مواضع ترکیه در مسائل مختلف در خصوص ایران با شدت و ضعف مواجه بوده اما تاکنون مراودات اقتصادی و غیره با این کشور از سوی ایران قطع نشده است از این رو این توافقنامه یک فرصت است تا بتوان گشایشی در همکاری های بین المللی ایجاد کرد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 732922

وب گردی

وب گردی