رئیس جدید صلحبانان سازمان ملل انتخاب شد

دبیرکل سازمان ملل "ژان پیر لاکروآ" را به عنوان رئیس جدید نیروهای حافظ صلح این سازمان انتخاب و سه تن دیگر از مقام‌های ارشد این سازمان از جمله جفری فلتمن را در سمت‌هایشان ابقا کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیپلمات فرانسوی به نام "ژان پیر لاکروآ" را برای مدت یک سال به ریاست عملیات صلحبانان سازمان ملل انتخاب کرد.

ارو لادسوس، رئیس سابق نیروهای صلحبان سازمان ملل پیشنهاد برای ماندن در این سمت را رد کرده است.

لاکروآ در اول آوریل ۲۰۱۷ کار خود را آغاز می‌کند.

"اسکار فرناندز-تارانکو"، معاون دبیرکل در امور پشتیبانی صلح، "آتول کهر"، معاون دبیرکل در پشتیبانی میدانی و "جفری فلتمن"، رئیس بخش امور سیاسی سازمان ملل نیز تا آوریل ۲۰۱۸ در سمت‌هایشان ابقا شدند.

گوترش همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایجاد تغییرات و اصلاحات در بخش‌های امنیتی، استراتژی‌های صلح، زیرساخت‌ها و عملکرد از اولویت‌های کلیدی من است. انجام این اقدامات نیازمند تجربه تمامی کارمندان و اعضای سازمان ملل است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت، پرسنلی که از سازمان ملل می‌روند در بررسی‌هایی که برای ایجاد تغییرات و اصلاحات داخلی مربوط به عملیات امنیتی و برقراری صلح صورت می‌گیرد، به کار گرفته می‌شوند. این بررسی در ژوئن سال جاری میلادی تکمیل و سپس با سایر کشورهای عضو به اشتراک گذاشته می‌شود.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733007

وب گردی

وب گردی