لزوم تشکیل نظام مشارکتی در مدیریت شهری جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی

مشاور شهردار تهران با تاکید بر لزوم تشکیل نظام مشارکتی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در مدیریت شهری، گفت: قطعا بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند مجموعه مدیریت شهری را در حل بسیاری از چالش‌های شهرها کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمد هادی ایازی در مراسم افتتاح نخستین همایش ملی بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری و اولین جایزه مدیریت فرآیندهای کسب و کار گفت: از ابتدای تشکیل بلدیه، اصلاح و بهبود فرآیندهای سیستمی مدیریت شهری مدنظر بوده و تغییراتی نیز در طی سالیان مختلف در آن ایجاد شده است. براساس قانون‌هایی که توسط شوراها و مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، تغییر و اصلاحاتی در خصوص سیستم‌های مدیریت شهری ایجاد شد. همه این قوانین و تغییرات با هدف تبدیل شهرداری به نهادی اجتماعی که بالاترین سطح خدمات به مردم را دارد، انجام شد، اما همچنان با توجه به نیاز روز، نیازمند تغییرات و بهبود و اصلاح فرآیندها هستیم.

وی افزود: بی‌تردید در یک شهر توسعه یافته موضوعات مختلفی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و... مدنظر قرار می‌گیرد، اما موضوعات فرهنگی و اجتماعی برای یک شهر توسعه یافته از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌تواند به اصلاح رفتارها در جامعه منجر شود که در پی تحقق این مهم، بسیاری از هزینه‌ها برای مدیریت شهر کاهش می‌یابد.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: موضوعات شهری بسیاری در کلانشهرها وجود دارد، اما قطعا شهرهای توسعه یافته به سمت بهبود سیستم‌های مدیریت شهری خود حرکت می‌کنند. در خلال تغییرات و اصلاح فرایندهای شهری، قطعا در حوزه مدیریت خود شهرداری‌ها نیز نیازمند اصلاح برخی فرآیندها هستیم. در حقیقت علاوه بر اصلاح فرآیندهای درون سیستم شهرداری‌ها، باید در سطح جامعه‌ نیز تغییرات و اصلاح فرآیندها را داشته باشیم.

ایازی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی برای اداره شهرها استفاده کنیم. در چنین حالتی قطعا بسیاری از فرآیندها اصلاح خواهند شد. هرچه کارهای علمی بیشتری در این حوزه انجام شود، می‌تواند گام موثری برای توسعه شهری و اصلاح فرآیندهای سیستمی برداشته شود.

مشاور شهردار تهران بر لزوم تشکیل نظام مشارکتی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهروندان و سایر دستگاه‌های ذیربط در امر مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: قطعا بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند بسیاری از چالش‌های شهری را با هزینه کمتری مرتفع کند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 733045

وب گردی

وب گردی