از افتتاح 5 ایستگاه مترو تا فعالیت 5000 کارگر در سه شیفت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص جزییات افتتاح 5 ایستگاه خط 7 مترو تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مازیار حسینی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند تکمیل خط 7 مترو تهران گفت: احداث خط 7 یکی از سخت‌ترین عملیات‌های زیرزمینی بود.

وی با بیان اینکه خط 7 مترو L است و این سختی کار را دوچندان می‌کرد، گفت: خط 7 مترو از ورزشگاه تختی آغاز شده و با حرکتی که از سمت شرق به غرب دارد به میدان صنعت می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سستی خاک، بالا بودن خط آب‌های زیرزمینی و فرسودگی ساختمان‌ها در طول مسیر احداث این خط مترو را سخت‌تر می‌کرد، گفت: امیدواریم امسال 5 ایستگاه مسافربری و 2 ایستگاه عبوری به طول 10 کیلومتر به بهره‌برداری برسد.

به گفته حسینی، ایستگاه محمدیه در خط یک و ایستگاه نواب در خط دو، ایستگاه‌های تقاطعی در خط هفت هستند که تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه خط 7 از زیر تمامی خطوط مترو عبور می‌کند و به عنوان یکی از عمیق‌ترین خطوط مترو شناخته می‌شود، گفت: خاک به شدت ناپایدار، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و بافت فرسوده بالای سر، سبب شد که این حفاری‌ها با دقت بیشتری انجام گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه‌ها به صورت صددرصد به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل شرکت بهره‌برداری مترو خواهد شد، تصریح کرد: حتی پله برقی و... آنها نیز نصب خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه خط 7، 30 کیلومتر طول دارد و با 22 ایستگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: در حال حاضر، 3 میلیون مسافر توسط مترو جابه‌جا می‌شود و با احداث خط 7، یک میلیون و 1620 مسافر دیگر توسط مترو جابه‌جا خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال و سال آینده با افتتاح خطوط 6 و 7 رکورد بهره‌برداری 30 کیلومتر مترو را خواهیم شکست، افزود: 5 ایستگاه محمدیه، بریانک، کمیل و رودکی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و دو ایستگاه عبوری هلال‌احمر و تقاطع مولوی – ولیعصر نیز زیر بار خواهند رفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد سرفاصله قطارها در خط هفت نیز تصریح کرد: سرفاصله قطارها در خطوط جدید 30 دقیقه است و زیر بار رفتن بیشتر خط، سرفاصله‌ها نیز کاهش می‌یابد.

حسینی درباره ریزش‌های مترو گفت: داخل تونل هیچ ریزشی نداشتیم؛ چراکه خط 7 به وسیله دو دستگاه تی‌بی‌ام از دو مسیر در حال حفاری بود اما منتها به برخی موارد بنا به دلایلی همچون خاک ناپایدار و ساختمان فرسوده اطراف ریزش‌هایی را ایجاد کرد اما ربطی به حفاری تونل مترو نداشته است.وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خط 7 مترو L بودن آن است، افزود: از ورزشگاه تختی تا بریانک ضلع کوچک L است و پس از آن 90 درجه مسیر خط 7 تغییر کرده و به سمت شمال حرکت می‌کند.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ریل‌گذاری این خط انجام شده است، گفت: حتی کف ریل‌ها نیز شسته شده است و منتظر تکمیل ایستگاه‌ها برای افتتاح هستیم؛ چراکه معتقدیم ایستگاه‌ها باید به صورت صددرصد تکمیل شده و سپس به بهره‌برداری برسد.

به گفته حسینی، 5435 کارگر و مهندس به طور سه شیفت در خط 7 مترو تهران فعالیت کرده و در تلاش برای تکمیل این خط هستند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 733078

وب گردی

وب گردی