صالحی: متاسفانه برخی افراد به عنوان مدیر  انتخاب شدند که شایستگی جایگاه مدیریت را نداشتند

سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه متاسفانه در برخی موارد افرادی به عنوان مدیر انتخاب شدند که شایستگی جایگاه مدیریت را نداشتند و به دلیل آشنایی با برخی مسئولان به پست مدیریتی رسیدند، گفت: این امر به هیچ وجه قابل توجیه نیست. چرا که پرورش مدیران از ساز و کار پیچیده‌ای برخوردار است. در حال حاضر باید از شیوه‌های مرسوم گذشته در انتخاب مدیران اجتناب و با توجه به تغییرات و دگرگونی‌های ایجاد شده در این زمینه بتوان انتخابی صحیح اعمال کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس ملی «فرهنگ سازمانی با رویکرد توسعه» با بیان اینکه در میان خصایص مدیران باید به تخصص فردی حوزه مدیریت توجهی ویژه داشت تا بتوان از میان افراد مختلف مدیر اصلح را برگزید، اظهارداشت: یک مدیر شایسته باید همواره نظارت الهی را در انجام امور خود مورد توجه قرار دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مدیر شایسته باید آشنا به علم مدیریت باشد تصریح کرد: مدیریت پیش از آنکه علم باشد نوعی هنر است و به نوعی استعداد ذاتی به شمار می‌آید. اگر فردی فاقد استعداد مدیریتی باشد قادر نخواهد بود در حوزه وظایف خود موفق عمل کند.

صالحی متذکر شد: فاکتور تعامل بخشی دیگر از مدیریت است که حائز اهمیت است چه بسا کسانی که در عملکرد خود این مهم را مورد توجه قرار نداده‌اند و نتوانستند زیر مجموعه خود را به حرکت در بیاورند. لذا زمانی می‌توان مدیری شایسته و موفق بود که بتوان عنصر تعامل را به خوبی اجرا کرد.

وی اظهار داشت: به لحاظ تحولات در شیوه‌های مدیریت عصر جدید و شناسایی مدیران شایسته باید نسبت به ایجاد سامانه شناسایی و معرفی مدیران بالقوه اقدام کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه متاسفانه در برخی موارد افرادی به عنوان مدیر انتخاب شدند که شایستگی جایگاه مدیریت را نداشتند و به دلیل آشنایی با برخی مسئولان به پست مدیریتی رسیدند، گفت: این امر به هیچ وجه قابل توجیه نیست. چرا که پرورش مدیران از ساز و کار پیچیده‌ای برخوردار است. در حال حاضر باید از شیوه‌های مرسوم گذشته در انتخاب مدیران اجتناب و با توجه به تغییرات و دگرگونی‌های ایجاد شده در این زمینه بتوان انتخابی صحیح اعمال کرد.

صالحی با اشاره به پیش شرط‌های لازم در انتخاب مدیر شایسته افزود: یکی از شرط‌های ضروری برای اعمال مدیریت تدوین قوانینی است که ما را به سوی اهداف مورد نظر هدایت کند. متأسفانه گاهی تدوین مقررات در زمینه تعیین مدیران به طوری بوده که آنها از دستیابی به هدف اصلی خود بازماندند و در مجموعه‌ای از بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها محصور شدند که البته باید گفت این موضوع چشم پوشی از قوانین و مقررات نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: به مدیران شجاعی نیاز داریم که پای در میدان بگذارند و از سوی مراجع ذی‌صلاح و افکار عمومی مورد حمایت قرار گیرند.
وی گفت: مدیران شایسته باید احساس کنند اقدامات آنها از سوی نهادهای نظارتی و مقامات نظام مورد توجه قرار می‌گیرد تا زمینه سوق آنان به سمت اهداف بلند و والا فراهم شود.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم شاهد حضور نسل جدید مدیران در سطوح مختلف ملی کشور باشیم.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733087

وب گردی

وب گردی