مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت : براساس برنامه ریزی صورت گرفته، به منظور سهولت دسترسی عموم مردم به تولیدات این واحد صنعتی، فروش اینترنتی تیرآهن به خریداران خرد، آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ «احمد صادقی» روز چهارشنبه افزود: موضوع قیمت گذاری شفاف و دسترسی آسان مردم به تولیدات فولادی یک فاکتور مهم است که مستلزم حذف واسطه هاست و در این زمینه از یک سال گذشته، اقدامات لازم انجام شده است.
وی توضیح داد: سیستم فروش اینترنتی تولیدات ذوب آهن آغاز شده، تا امکان دسترسی آسان را برای مصرف کنندگان فراهم سازد و علاوه براین شیوه عملکرد بورس همچنان جاری است.
صادقی گفت: اکنون فروش این واحد صنعتی از طریق بورس انجام می شود، اما برای دسترسی عموم مردم به تولیدات فولادی، یک سیستم اینترنتی برای خرید طراحی شد.
به گفته این مقام مسئول، روش مزبور، مشکلات زیادی در خصوص نحوه خرید، واریز پول و مسایل مربوط به پول شویی داشت، که تمام این مشکلات حل شد.
صادقی اضافه کرد: اکنون این سیستم برای افتتاح رسمی آماده است و از ٢٥ بهمن ماه مشتریان در سراسر کشور می تو انند از طریق سایت ذوب آهن، لینک ارتباط با مشتریان، لینک فروش اینترنتی محصولات، نسبت به خرید تولیدات اقدام کنند.
وی اظهار داشت: کلیه اقلام موجود در سایت و قیمت پایه آن مشخص است و در واقع یک مزایده اینترنتی صورت می گیرد که شرایط خوبی برای فروش تولیدات فراهم می کند.
ذوب آهن که زیر مجموعه شستا ( سازمان تامین اجتماعی ) است، درزمینه تولید ریل استاندارد هم فعالیت دارد و چنانچه تمام خط تولید ریل را به این امر اختصاص دهد، ظرفیت تولید آن 400 هزار تن است، بنابراین با توجه به مصرف کمتر کشور نسبت به ظرفیت، مازاد را می توان صادر کرد.
صادقی خاطرنشان ساخت : ذوب آهن علاوه بر تولید خط ریل مترو در کنار دیگر تولیدات ، نسبت به عرضه تیرآهن های بال پهن هم اقدام می کند.
وی افزود :قرارداد فروش ریل به راه آهن بسته شده، اما هنوز این قرارداد شکل اجرایی به خود نگرفته و سه هزار تن ریل در ذوب آهن تولید و در انبار قرار دارد.
صادقی گفت : راه آهن خرید ریل را بر اساس پرداخت ارزی تعهد کرده، اما بانک مرکزی با اختصاص این ارز موافق نیست.
وی یادآور شد : رایزنی بین ذوب آهن و راه آهن برای حل مشکل در حال انجام است و به تازگی برای برطرف ساختن مانع موجود، راه آهن تلاش های لازم را انجام می دهد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: سید جواد بشیری

402/100

کد خبر: 733111

وب گردی

وب گردی