توشیبا در خطر ورشکستگی؛ استعفای رئیس هیئت مدیره به دنبال ضرر 6.3 میلیارد دلاری

ممکن است تلاش های توشیبا برای نجات کمپانی با شکست رو به رو شود و این شرکت ژاپنی اعلام ورشکستگی کند. امروز توشیبا تأیید کرده است که به دلیل مشکلات به وجود آمده در تجارت هسته ای این کمپانی، با ضرری 6.3 میلیارد دلاری مواجه شده و از همین رو «شیگِنوری شیگا»، رئیس هیئت مدیره، فردا از سمت خود استعفا خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز، گفتنی است توشیبا قصد داشت تا با فروش 20 درصد از تجارت فلاش مموری خود تا جای ممکن از ضرر و زیان به وجود آمده جلوگیری کند. در این میان نیز شرکت های مطرحی چون وسترن دیجیتال، SK هاینیکس و مدیاتک پیشنهادات خرید خود را به شرکت ارائه کرده بودند.

بر اساس قوانین Tokyo Stock Exchange، توشیبا تا امروز فرصت داشت تا گزارش مالی سه ماهه خود را ارائه کند که بنا بر ادعای آنها مبنی بر «آماده نبودن» نتایج، تقاضای فرصت زمان بیشتری را برای ثبت درآمدهای خود کردند.

در سال 2015 شرکت فرعی Westinghouse Electric به عنوان یکی از زیر مجموعه های توشیبا سرمایه گذاری بیش از حدی را برای خرید کمپانی های Chicago Bridge and Iron و Webster انجام داده که همین عامل سبب به وجود آمدن شرایط دشوار کنونی شده است.

ناگفته نماند توشیبا با تأیید ضرر 6.3 میلیارد دلاری خود تأیید کرده است که فردا «شیگِنوری شیگا» از هیئت مدیره استفاده خواهد داد اما کماکان به عنوان یکی از مدیران به فعالیت خود ادامه می دهد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر نگرانی تحلیلگران نسبت به اعلام ورشکستگی توشیبا شدت یافته و این اقدام دویست هزار فرصت شغلی را تنها در ژاپن از بین خواهد برد.

کمپانی ژاپنی تأیید کرده است که گسترش تجارت هسته ای خود در آمریکا را متوقف می کند اما دو راکتور در دست احداث در جورجیا و کارولینای جنوبی را به اتمام خواهد رساند. همچنین توشیبا تجارت هسته ای خود در کشورهای دیگر نظیر انگلستان را نیز فعلاً به حالت تعلیق در خواهد آورد.

منبع: دیجیاتو

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733140

وب گردی

وب گردی