توسعه صنعت توریسم با استفاده از توان واحدهای دانشگاهی که در مسیر گردشگری قرار دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر به ارتقای کمی و کیفی توان واحدهای دانشگاهی واقع در مسیرهای گردشگری اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به معرفی مسیرهای گردشگری جدید پرداخته و صنعت توریسم را توسعه بخشد. چرا که صنعت گردشگری دارای آیتم‏ های مختلفی است و در این زمینه  بهتر است در ابتدا این آیتم‏ ها در هر واحد دانشگاهی شناسایی شده و امکانات واحدها بررسی و ساماندهی شود.

دکتر محمد جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه گردشگری گفت:معمولاً واحدهای دانشگاهی در نقاط شهری کشور تاسیس و گسترش یافته‏ اند. بسیاری از این شهرها از جمله مناطقی از کشور هستند که در حوزه گردشگری دارای امتیازات خوبی هستند.

وی ادامه داد: برخی شهرهایی که واحد های دانشگاهی در آن تاسیس شده از شهرهای شاخص در حوزه گردشگری مذهبی و زیارتی به شمار می روند و بعضی از واحدها در نقاطی خاص کشور از منظر اکوتوریسم و جغرافیای خوبی برخوردار هستند و از لحاظ طبیعت گردی در شرایط مناسبی قرار دارند یا ممکن است یک واحد دانشگاهی یا در جوار یک پدیده جذاب گردشگری قرار داشته باشد و یا دارای فاصله ‏ای اندک با این پدیده و عارضه و سازه گردشگری باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر گفت: برخی از نقاط کشور از نظر مسیرگردشگری معروف هستند که همه با کارکرد گردشگری شهرهای مذهبی و خطه سرسبز شمال و حتی گردشگری مبتنی بر بازار در برخی از نقاط آشنا هستیم. در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی می‏ تواند با بهره ‏مندی از فضاهای خوابگاهی و رفاهی که در اختیار دارد در برخی از ایام مانند نوروز و تابستان به طور خاص و در باقی ایام به طور عام پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی اضافه کرد: برای این مهم باید ضمن ارتقای کمی و کیفی توان واحدهای دانشگاهی واقع در مسیرهای گردشگری فعلی به معرفی مسیرهای گردشگری جدید پرداخت و صنعت توریسم را توسعه بخشید. صنعت گردشگری دارای آیتم‏ های مختلفی است در این زمینه بهتر است که ابتدا این آیتم‏ ها در هر واحد دانشگاهی و پیرامون آن شناسایی شده و امکانات واحدها هم بررسی و ساماندهی شود.

جعفری افزود:با در نظر گرفتن نکات بالا می‏ توان مسیرهای جدیدی را طراحی کرد و با معرفی آن به خصوص با استفاده از اینترنت و شبکه‏ های مجازی باعث افزایش توریسم داخلی و خارجی و کسب درآمد غیرشهریه‏ ای از صنعت گردشگری شد.همچنین دانشجویان وخانواده ‏های آنان در کنار تعاملات اساتید و کارکنان بهترین تبلیغ کننده برای توان دانشگاه برای حضور در چرخه گردشگری کشور هستند.

وی تاکید کرد: هر واحد می‏ تواند براساس توانش در حوزه ‏های مختلف گردشگری بانی یک حرکت خاص شود برای مثال در یک واحد می‏ توان سالانه یک همایش علمی در امر گردشگری و آیتم ‏های خاص آن برگزار کرد و واحدی دیگر می‏ تواند انواع جشنواره‏ های مرسوم در گردشگری اعم از جشنواره غذا تا شکار را برگزار کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در پایان گفت: در حال حاضر شاهد برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه در نقاطی از کشور هستیم در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به فضاهای متنوعی که دارد می‏ تواند متولی برگزاری این رویداد در نقاط مختلفی ازکشور باشد.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 733180

وب گردی

وب گردی