رییس نظام مهندسی معدن ایران:فرهنگ معدنکاری در کشور وجود ندارد

رییس نظام مهندسی معدن ایران گفت: حق بخش معدن این نیست که هرجایی اتفاقی می‌افتد دود آن به چشم این بخش برود. متأسفانه فرهنگ معدنکاری در کشور وجود ندارد و صدا و سیما باید به این بخش بهای بیشتری بدهد و در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ نادعلی اسماعیلی امروز (چهارشنبه) در همایش وفاق و همدلی، نوشداروی بن بست کنونی، با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن سازمان نوپا و جوانی است، اظهار کرد: این سازمان یکی از سازمان‌های شناسنامه‌دار کشور است که قانون مسؤولیت‌هایی را به آن واگذار کرده است و در صورت تعامل با واحدها می‌توانیم نقش اساسی در معدن داشته باشیم.

رییس نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه بخش معدن بسیار پویا است، گفت: بخش معدن با همه جفاهایی که به آن شده، با همه سختی‌ها و دردسرهایی که دارد، چه در دوران جنگ هشت ساله و چه در دوران‌های پس از آن امتحان خود را موفقیت آمیز داده است.

اسماعیلی با بیان اینکه کشور در زمینه معدن پویا است، اضافه کرد: ایران مواد معدنی فراوانی دارد و همین الان نیز با نامهربانی‌هایی که به این بخش می‌شود، نسبت به سایر بخش‌ها پویاتر است.

وی ادامه داد: حق بخش معدن این نیست که هرجایی اتفاقی می‌افتد دود آن به چشم این بخش برود. متأسفانه فرهنگ معدنکاری در کشور وجود ندارد و صدا و سیما باید به این بخش بهای بیشتری بدهد و در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

رییس نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه این سازمان یاور بهره‌برداران است، گفت: یکی از آرزوهای من این است که نظام مهندسی معدن شبیه نظام پزشکی شود و در هر جایی که به موضوع معدنی می‌رسیم، تأکیدکننده گزارش آن مهر مهندس معدن باشد.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر گزارشات پایان عملیات طبق انچه در قانون گفته شده نیست و مسؤول این بخش باید حضور مسؤولیتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه معدن در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد، اضافه کرد: اگر به مدت یک هفته یک کیلو آهک به بخش‌های تولیدی ندهیم، همه صنایع می‌خوابد که این نشان از اهمیت بخش معدن در کشور دارد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:پورعرب

402/601

کد خبر: 733202

وب گردی

وب گردی