مقام مسئول راه آهن: ظرفیت مسافر در برخی مسیرهای ریلی تکمیل شده است

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات راه آهن جمهوری اسلامی ایران می گوید، تا کنون از یک میلیون و 615 هزار صندلی قطارهای نوروزی 300 هزار بلیت پیش فروش شده و حتی در برخی از مسیرها ظرفیت تکمیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز، «علی کاظمی منش» عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تا کنون پیش فروش بلیت های نوروزی (25 اسفند تا 15 فروردین) 35 درصد به صورت اینترنتی و 65 درصد دیگر به صورت حضوری به فروش رفته و در مسیر رفت تهران - مشهد در روزهای 27، 28 و 29 اسفندماه ظرفیت قطارهای مسافری تکمیل شده است.
وی گفت: به غیر از این سه روز، هم اکنون در مسیر تهران-مشهد به صورت رفت و برگشت بلیط برای متقاضیان به سهولت قابل خریداری است و علاوه بر این ظرفیت قطارهای مسافری در مسیر مشهد ـ تبریز، مشهد ـ اصفهان، بندرعباس ـ مشهد و بندرعباس ـ اصفهان نیز در مسیر رفت تکمیل شده است.
کاظمی منش با بیان اینکه بعد از مسیر تهران به مشهد، تهران به بندرعباس دومین مسیر پرتردد مسافران نوروزی است، اظهار داشت: هم اکنون در مسیر تهران به بندرعباس ظرفیت بلیت ها تا هفتم فروردین 1396 به طور کامل به فروش رفته است و مسافران می توانند برای خرید بلیت های مورد نیاز در این مسیر از روز هشتم فروردین به بعد اقدام کنند.
وی خواستار برنامه ریزی سفر با قطارهای مسافری در ایام تعطیلات نوروزی شد و افزود: بدون شک مردم با برنامه ریزی مناسب می توانند به سهولت بلیت های مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی و حضوری خریداری کنند.
کاظمی منش گفت: در سال های قبل در ایام پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی بلیت واگن های 6 تخته بیشتر به فروش می رفت اما امسال بلیت های واگن های چهار تخته شرکت های ریلی تقاضای زیادی پیدا کرده است.
مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات راه آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه برای ایام تعطیلات نوروزی امسال هیچ شرکتی تقاضای افزایش قیمت بلیت نداده است، گفت: این در حالی است که از اول دی ماه امسال 61 واگن فرسوده بالای 45 سال از رده خارج شد و این نشان می دهد کیفیت خدمات ریلی در قطارهای مسافری 20 درصد ارتقا یافته است.
کاظمی منش با بیان اینکه با برنامه ریزی 11 شرکت حمل و نقل ریلی در این ایام به طور میانگین روزانه 204 رام قطار در مسیرهای مختلف سیر خواهد کرد، گفت: در مجموع از 25 اسفند تا 15 فروردین چهار هزار و 300 رام قطار مسافری هموطنان را در این ایام در مسیرهای مختلف جابه جا خواهد کرد.
وی با اشاره به تفاوت های خدمات سفرهای نوروزی در شبکه ریلی کشور نسبت به سال گذشته اظهارداشت: سال گذشته قطار بین المللی در این ایام وجود نداشت اما امسال قطار نخجوان ـ مشهد و بالعکس در این مسیر تردد خواهد کرد. در حالی که سال گذشته قطار گردشگری نداشتیم امسال شاهد تردد قطارهای گردشگری در مسیر اندیشمک ـ تنگه 5 و تهران ـ شیرگاه و بالعکس در این ایام خواهیم بود.
وی با بیان این که پیش فروش بلیت های نوروزی امسال در چهار مرحله انجام شد، اما در سال گذشته 6 مرحله بود، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است قطارهای مسیر تهران ـ مشهد این مسیر را 9 ساعت و 30 دقیقه طی کنند، در حالی که سال گذشته قطارهای مسافری این مسیر را 11 ساعت و 30 تا 12 ساعت طی می کردند.
«میرحسن موسوی» معاون مسافری راه‌آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۷ بهمن امسال خبر داد و گفت: بلیت قطارهای نوروزی گران نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه راه‌آهن برای دوره پیک سفر با قطار از 25 اسفند تا 15 فروردین 96 پیش بینی ‌های لازم را انجام داده است، اظهار کرد: ظرفیتی که برای این ایام پیش بینی شده 204 رام قطار به صورت روزانه است.
موسوی با بیان اینکه 4300 قطار برای کل ایام پیک پیش بینی شده است، تصریح کرد: یک میلیون و 615 هزار صندلی برای متقاضیان در مدت یاد شده ظرفیت ایجاد شده که 730 هزار نفر صندلی مربوط به قطارهای مسافری است که مقصد آنها مشهد مقدس است.
وی بیان کرد: پیش فروش قطارهای نوروز 96 از 17 بهمن در دو بخش به مدت سه روز ادامه می‌یابد. در 17 بهمن ساعت 17 فروش اینترنتی در همه مسیرها منهای مشهد-تهران فروش بلیت خواهیم داشت.
معاون مسافری راه آهن با با بیان این‌که 18 بهمن نیز این بلیت‌ها از طریق آژانس ها فروخته می‌شود،‌ اظهار کرد: 18 بهمن بلیت قطارهای مشهد-تهران از طریق اینترنتی و 19 بهمن نیز بلیت‌های همین مسیر از طریق آژانس‌ها فروخته خواهد شد.
به گفته موسوی، امسال حدود 2000 مرکز فروش بلیت قطار پیش‌بینی شده است.
وی درباره قیمت بلیت قطارهای مسافری نیز گفت: برای ایام پیک بلیت قطار در ایام نوروز از سوی شرکت‌ها ارائه نشده و لذا افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

401

کد خبر: 733204

وب گردی

وب گردی