نهمین همایش ملی مهندسی مکانیک

در راستای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی و فنی و مهندسی در حوزه مکانیک ، نهمین همایش ملی مهندسی مکانیک با حضور صاحبنظران و اندیشمندان از دانشگاه های سراسر کشور در تالار شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز، در آئین افتتاح همایش دکتر سیدعلی افتخاری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر گفت : یکی از اولویت های مهم و اساسی دانشگاه پژوهش و تحقیق برای دستیابی به علوم جدید و برای پاسخ به نیازهای جامعه است و دانشگاه آزاد اسلامی با فعالیت های مستمر و ایجاد بسترهای مناسب به رسالت های علمی و اهداف آموزشی خود به خوبی عمل کرده است .

افتخاری افزود : صدها مقاله علمی به دبیرخانه همایش واصل گردید که 71 درصد مقالات پس از داوری پذیرفته شد که 68 درصد از مقالات پذیرفته بصورت حضوری و 32 درصد بصورت پوستر در همایش ارائه گردید .

آیت الله رحیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه خمینی شهر نیز در جمع طالبان علم و دانش بیان داشت : به روح همه خدمتگزاران به عرصه علم و دانش ، به ویژه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی درود می فرستیم . از برکات انقلاب اسلامی توسعه دانشگاه ها و اقدامات صورت گرفته است که همه را به حیرت واداشته و باید به علم و دانشمند احترام گذاشت .

امام جمعه خمینی شهر ادامه داد : نبی مکرم اسلام (ص) می فرمایند : خدا دوست دارد آدمی هرکاری می کند آن را درست انجام دهد و ما مسلمانان باید این دستور و کلید واژه را در همه ابعاد زندگی و جامعه اسلامی خود عملی کنیم آنگاه همه درهای بسته باز و دیگر بسته نمی شوند .

همایش با محورهای الاسیتیسته ، شکل دهی فلزات ، کنترل ، رباتیک ، مکاترونیک ، مکانیک شکست و آسیب دینامیک و ارتعاشات ، بیومکانیک ، هوافضا ، ساخت و تولید ، مدل سازی سیستم ها ، نانو مکانیک ، مکانیک سیالات ، صنعت فولاد ، احتراق و محیط زیست و پژوهشی نوین در مهندسی به کار خود ادامه داد و سخنرانان برجسته ای از قبیل پروفسور حسن مسلمی نائینی استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس به ارتباط صنعت و دانشگاه از نگاهی نو ، مهندس عبدالوهاب ادب آوازه رئیس هیأت مدیره انجمن جوش و پدر جوش ایران با موضوع بازرسی فنی تجهیزات مکانیکی ، پروفسور احمدرضا عظیمیان به نقش جامعه در بحران آلودگی محیط زیست ، مهندس مجید اسلامی ، مدیر تحقیقات صنعتی مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کاربرد واقعیت مجازی در ارتقاء توانمندی افراد و دکتر محمد شفیعیان مدیر آموزش شرکت تأمین قطعات ایساکو با موضوع خودروهای هوشمند ، آخرین یافته های علمی خود را ارائه کردند و سپس با حضور مسئولان عالی رتبه شهرستان ، استان و دانشگاه آزاد اسلامی با اهداء تندیس همایش از مقالات برتر علمی تقدیر بعمل آمد .

گفتنی است نشست های تخصصی با موضوعات مکاترونیک ، جامدات ، ساخت و تولید و سیالات در روز دوم همایش برگزار می گردد و دانشجویان و دانش پژوهان از آخرین دستاوردهای پژوهشی در حوزه مکانیک مطلع و بهره مند خواهند شد .

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733284

وب گردی

وب گردی