برگزاری مراسم اربعین آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در واحد بجنورد

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باحضور حجت السلام والمسلمین یعقوبی امام جمعه شهرستان بجنورد و جمعی از مدیران دستگاه های دولتی ،مسولان استانی، استادان،کارکنان و دانشجویان دانشگاه های استان در مسجد امام رضا دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین رحمانی مشاور مقام معظم رهبری و رییس سابق بسیج مستضعفین با یادآوری زندگی پربار آیت الله هاشمی گفت: در تمامی انقلاب ها، افراد موافق و مخالف در یکسو و یک جهت نیستند و با توجه به نیازها و موقعیت های مختلف تغییر می کنند.
رحمانی اظهار کرد : اما انسان های برجسته و اصیل در انقلاب های مختلف چهره شاخص، ماندگار و محبوب مردم خواهند شد. زیرا بدون در نظر گرفتن اهداف شخصی خود فقط به پیروزی آن انقلاب اندیشنده و برای پایداری آن تلاش وافری میکنند.

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم خاطر نشان کرد : در طول تاریخ، بزرگمردانی در عرصه دفاع از مملکت و مکتب اسلامی وجود داشته اند که برای حفظ ارزش های الهی از جان و مال و آبرو مایه گذاشته اند که آیت الله هاشمی رفسنجانی از مصادیق بارز آن به شمار می آید.

رییس دانشگاه آزاد استان خراسان شمالی نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رییس فقید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد : با وجود اینکه کمتر از یکسال از سفر ایشان به این واحد دانشگاهی می گذرد، هنوز فضای دانشگاه به عطر یار دیرین امام راحل (ره) معطر است.

فیروزنیا افزود : حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ تحمیلی همزمان با فرماندهی جنگ با نگاهی ژرف و دور اندیشانه به زیر ساخت های اساسی مورد نیاز کشور از جمله دانشگاه و آموزش عالی توجه ویژه ای داشت. که این راهبرد یکی از نیازهای مهم جامعه امروز بوده و باید در اولویت توجه برنامه ریزان و مسئولان قرار گیرد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733286

وب گردی

وب گردی