برنامه فعالیت های اقتصادی استان البرز در ارمنستان بررسی شد

برنامه های اقتصادی، صنعتی و همکاری های بازرگانی استان البرز با استان های مختلف ارمنستان با حضور یک هیات استانی و سیدکاظم سجادی سفیر ایران در شهر ایروان بررسی شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این دیدار که شامگاه چهارشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سجادی گفت: ارمنستان با برخورداری ار مرز زمینی و مناطق آزاد همجوار، فرصت های زیادی برای همکاری دارد و بخش های مختلف تولیدی و فعالان اقتصادی استان های مختلف ایران به ویژه البرز می توانند از آن بهره بگیرند.
وی اظهار کرد: ظرفیت های ایجاد شده برای بازرگانان ایرانی در ارمنستان بویژه عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فرصتی است تا بخش خصوصی به ویژه بازرگانی فعالیت های خود را در این کشور گسترده تر کنند.
سفیر ایران گفت: تولید مشترک، فعالیت در عرصه کشاورزی و مواد غذایی، سرمایه گذاری و تجارت و همچنین مسیر ارمنستان برای حضور در بازار اروپا از جمله مزیت های اقتصادی این کشور برای فعالان ایرانی است.
ایرج موفق رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت استان البرز و سرپرست هیات استانی نیز در این نشست، فرصت های همکاری منطقه ای بین ایران و ارمنستان را گسترده خواند.
وی با اشاره به بررسی و نتایج مذاکرات صورت گرفته با مقام های بخش خصوصی و حوزه های مرتبط دولتی و همچنین نیازسنجی در ارمنستان، گفت: استان البرز با توجه به اینکه یکی از قطب های مهم تولیدی کشور در عرصه های مختلف است، توان زیادی برای همکاری با ارمنستان دارد.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/انتشاردهنده:حسین نقاشی

402

کد خبر: 733324

وب گردی

وب گردی