وزیر دادگستری ایران وارد جمهوری آذربایجان شد

مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران صبح روز پنج شنبه برای دیدار دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شد .

به گزارش ایسکانیوز، وزیر دادگستری در بدو ورود به جمهوری آذربایجان در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف باکو درباره هدف این سفر گفت ، از سالهای گذشته قراردادهای مختلف قضایی ، همکاری قضایی ، استرداد محکومین و مجرومین را با جمهوری اذربایجان داریم و در طول این سا لیان رفت و آمدها و مذاکرات مختلفی برای توسعه همکاری دو کشور داشتیم .
وی افزود: همکاری های سیاسی و اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که در سال های اخیر توسعه یافته ، نیازمند به حمایت های حقوقی و قضایی است.
مصطفی پور محمدی گفت ، از این جهت برای دیدار با مقامات عالی جمهوری آذربایجان و همتایان قضایی خودمان این سفر انجام شد و امیدواریم در این گفت و گو ها و دید و بازدیدها سطح همکاری توسعه پیدا کند .
وی همچنین ابراز امیدواری کرد ، در این سفر مباحثی که مطرح می شود موجب ارتقای فعالیت ها در حوزه های مختلف و بخصوص اقتصادی ، روابط تجاری و همکاری های قضایی ، حمایت حقوقی از فعالا ن تجاری ، کارآفرینان ، صادر کنندگان و وارد کنندگان کشورمان شود .
وزیر دادگستری ایران حمایت از هموطنان و شهروندان کشورمان که به دلیل نا آشنایی با قوانین و مقررات با مشکلات روبرو ، بازداشت و پیگیری قضایی می شوند و نیز استرداد متقابل افراد بازداشت و زندانی شده برای سپری دوره زندان در کشورشان را مهم خواند.
مصطفی پور محمدی ابراز امیدواری کرد این سفر دو روزه و دیدار و مذاکرات با مقامات جمهوری آذربایجان موفقیت آمیز باشد.
وزیر دا دگستری جمهوری اسلامی ایران در این سفر قرار است با رئیس جمهوری ، نخست وزیر ، رئیس مجلس آذربایجان و همتای آذربایجانی دیدار کند.

منبع:ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 733335

وب گردی

وب گردی