وزیر ورزش و جوانان: آن چیزی که تختی و دانکولوف را محبوب کرد روحیه جوانمردی و عاری از دوپینگ بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد دولت و شخص دکتر روحانی این است که مسائل جوانان را با کمک همه ابزارها و ظرفیت ها از جمله تعامل با کشور های دیگر حل کنیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ مسعود سلطانی فر در دیدار با سفیر بلغارستان که عصر روز چهارشنبه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، ضمن تشکر از سفیر بلغارستان برای توجه به امر ورزش و حوزه جوانان گفت: پیشنهاد می کنم در آستانه 120 سالگی روابط ایران و بلغارستان، سفارتخانه های دو کشور مراسمی را در این خصوص تدارک ببینند.
وی با اشاره به اشتراکات دو کشور گفت: در 120 سال گذشته بلغارستان یکی از کشورهایی بوده که ایران روابط گرمی با آن داشته است و در شرایط جدید و پس از برجام رویکرد ما توسعه روابط با کشورهای دنیا است تا بتوانیم از توانمندی و ظرفیت های متقابل استفاده کنیم.
وی افزود: در ورزش زمینه های بسیار متعددی برای همکاری داریم. هم می توانیم در زمینه تبادل مربیان دو کشور که در رشته های خود موقعیت مناسب جهانی دارند استفاده کنیم و هم می توانیم وزشکاران و تیم های دو کشور را تشویق کنیم در رقابت های بین المللی در کشورهای یکدیگر شرکت کنند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اغلب، گسترش روابط فرهنگی و ورزشی مقدمه ای برای گسترش روابط اقتصادی بوده است و حتی در زمان هایی که کشورها در وضعیت مخاصمه با هم قرار داشته اند، روابط ورزشی باعث شده که این منازعات بهبود پیدا کند که یکی از معروفترین این منازعات، اختلافات چین و آمریکا در سال های پیش بود که ورزش پینگ پنگ باعث شد زمینه برای روابط سیاسی دو کشور مهیا شود.
وی افزود: در مورد امضای تفاهمنامه نیز امیدواریم بعد از استقرار دولت دائم بلغارستان با دعوت از وزیر ورزش و جوانان ایران تفاهمنامه را به امضا برسانیم.
سلطانی فر همچنین در مورد ورزش های بومی افزود: در خصوص کشتی پهلوانی مذاکراتی انجام شده و با توجه به گسترش این رشته در دنیا آمادگی داریم مربیان خوب خود را برای رشد بلغارستان در سطح جهان به این کشور اعزام کنیم.
وی ادامه داد: ایران نیز می تواند از ظرفیت های بزرگ رشته اسکی و ورزش های زمستانی بلغارستان در جهت ارتقای این ورزش ها در ایران با کمک مربیان و مدرسان بلغاری استفاده کند.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این مطلب که رویکرد دولت فعلی ایران با تدبیر دکتر روحانی تعامل با کشورها در تمام ابعاد است، افزود: در جهان امروز هر کشوری که بتواند تعامل بیشتری با سایر کشورها داشته باشد، فرایند رشد و توسعه را سریعتر طی خواهد کرد.
وی افزود: در سه سال گذشته مسئولان دو کشور تلاش های خوبی را در جهت تعامل با یکدیگر داشته اند و زیرساخت های خوبی مهیا شده است و در زمینه های فرهنگی و ورزشی آینده خوب و روشنی برای دو کشور پیش بینی می شود.
سلطانی فر در خصوص پیشنهاد سفیر بلغارستان مبنی بر برپایی نمایشگاه مشترک عکس تختی و دانکولوف، با استقبال از این پیشنهاد تصریح کرد: با توجه به این که جام دانکولوف در فصل بهار در بلغارستان برگزار خواهد شد، هماهنگی های لازم را جهت تهیه ملزومات این نمایشگاه با سفیر ایران در بلغارستان و معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان انجام خواهیم داد.
وی در خصوص موضوع جوانان گفت: این حوزه برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که معتقدیم جوانان موتور محرک جامعه هستند و برنامه های بلند مدتی را برای جوانان در دولت کنونی داریم. در 38 سال گذشته، ایران هر موفقیتی را به دست آورده، حاصل اعتماد به جوانان بوده است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد دولت و شخص دکتر روحانی این است که مسائل جوانان را با کمک همه ابزارها و ظرفیت ها از جمله تعامل با کشور های دیگر حل کنیم. در این زمینه خوب است برای تعامل NGO های دو کشور و بهره گیری از تجارب یکدیگر برنامه ریزی کنیم. آمادگی این را داریم که مقدمات این تعاملات را مهیا کنیم و به سفیر جدید ایران در بلغارستان خواهم گفت که بر این موضوع تمرکز داشته باشد.
دکتر سلطانی فر در خصوص مسائل دوپینگ گفت: در این زمینه ما به دنبال ورزش پاک و عاری از دوپینگ در همه رشته ها هستیم و در این راستا، هم از ظرفیت های داخلی و هم از تجربیات کشورهای دیگر استفاده می کنیم. دوپینگ به خیلی از کشور ها آسیب رسانده و باعث شده عناوین و مدال های المپیک و مسابقات مهم از ورزش کاران پس گرفته شود.
وی با بیان این مطلب که مصمم هستیم با دوپینگ به صورت جدی مبارزه کنیم، ادامه داد: خوشبختانه در ایران ابزارها و امکانات خوبی برای مبارزه با دوپینگ وجود دارد که می توانند حتی پس از سال ها دوپینگ را تشخیص دهند و در اردوها و حتی باشگاه های خصوصی تیم های نظارتی برای جلوگیری از دوپینگ داریم.
وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: آن چیزی که تختی و دانکولوف را محبوب کرد روحیه جوانمردی و عاری از دوپینگ بود و امیدوارم با وزیر جدید ورزش و جوانان بلغارستان بتوانیم تفاهمنامه را در موضوعات مختلف به امضا برسانیم.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:حسین نقاشی

402

کد خبر: 733337

وب گردی

وب گردی