حمایت های  گسترده دانشگاه  آزاد اسلامی واحد شاهین شهر از برگزاری برنامه های عام المنفعه/عکس

دبیرکانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر گفت: این کانون از مهرماه سال 1393، با کمک و حمایت بی‌دریغ دکتر سید مسعود داوودی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه تاسیس شد. در حال حاضر 320نفر در داخل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر اصفهان عضو این کانون هستند.

حمیدرضا تحصیل‌دار دبیرکانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوزگفت: تا پیش از این هلال احمری وجود نداشت و من که پیش از ورود به دانشگاه عضو هلا‌ل‌احمر بودم علاقه داشتم این کانون تاسیس شود و با تحقیق و بررسی ها و با هماهنگی دانشگاه کانون را احداث کردیم.

دبیرکانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر گفت: این کانون از مهرماه سال 1393، با کمک و حمایت بی‌دریغ دکتر سید مسعود داوودی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه تاسیس شد. در حال حاضر 320نفر در داخل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر اصفهان عضو این کانون هستند.

حمیدرضا تحصیل‌دار با اشاره به فعالیت های کانون هلال احمر گفت: از جمله فعالیت های فرهنگی اجتماعی کانون تشکیل کلاس‌های آموزشی امداد و نجات بود و از آنجایی که کانون‌های هلال احمر یک پل ارتباطی با دانشگاه آزاد اسلامی است دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وارد کانون هلال احمر شدند و کلاس‌هایی برای دانشجویان برگزار کردیم.

تحصیلدار افزود: دانشجویان دوره ها و کلاس‌های آموزشی و تکمیلی را گذراندند و پس از گذراندن کلاسها هم در کانون و هم در پایگاه امدادرسانی هلال‌احمر فعالیت دارند بعد از حضور موفق دانشجویان کلاس‌های آموزشی را برای اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد نیز برگزار کردیم و مدارک بین‌المللی هلا‌ل‌احمر به آنها اهدا شد.

دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر با اشاره به آگاهی دانشجویان در زمینه هلال احمر گفت: متاسفانه دانشجویان اطلاعات کافی درباره هلال‌احمر نداشتند و بیشتر آنها در مورد هلال‌احمر فقط زلزله و حوادث را می‌دانستند و اطلاعاتشان کافی نبود و حتی هنوز هم بسیاری از دانشجویان نمی‌دانند که هلال‌احمر در حوزه‌های مختلف از جمله: سازمان داوطلبان، سازمان جوانان، تدارکات و سازمان امدادرسانی فعالیت های گسترده ای دارد.

دانشجویان به فعالیتهای هیجانی علاقه نشان می‌دهند و دوست دارند در سازمان امدادی فعالیت داشته باشند، اما متاسفانه در مورد ورود و گزینش در هلال احمر اطلاعات چندانی ندارند

وی افزود: دانشجویان به فعالیتهای هیجانی علاقه نشان می‌دهند و دوست دارند در سازمان امدادی فعالیت داشته باشند، اما متاسفانه در مورد ورود و گزینش در هلال احمر اطلاعات چندانی ندارند.

تحصیل دار در خصوص استقبال دانشجویان از فعالیت های کانون گفت: استقبال دانشجویان دانشگاه آزاد خیلی خوب و عالی است در مناسبت ها و ایام ملی و مذهبی و بزرگداشت‌هاییی مانند روز مادر ، روز پدر خود دانشجویان نظر و پیشنهاد می‌دهند که به دیدار خانه سالمندان، بیماران سرطانی، کودکان شیرخوار، کودکان مبتلا به سرطان و .... برویم و حتی هزینه‌های سرکشی و بازدیدها توسط خود دانشجویان پرداخت می‌شود. تمام این هماهنگی ها با کمک دانشگاه آزاد و مهمتر از آن از طریق دکتر داوودی انجام می‌پذیرد .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 320نفر در داخل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر اصفهان عضو این کانون هستند و 250 نفر آنها فعال و اکتیو هستندگفت: مردان فعال در کانون بیشتر است که 35 نفر از اساتید حق التدریس عضو هستند و 15 نفر اساتید هیات علمی و 24 نفر از جمله رئیس دانشگاه، معاونین و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در این کانون فعال هستند.

تحصیلدار افزود: دکتر داوودی معاون آموزشی دانشگاه و عضو هلال‌احمر است و در حال حاضر هم به عنوان عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شاهین شهر فعالیت می کنند و به جرات می توان گفت اگر حمایت وی نبود و کانون را یاری و حمایت نمی کرد حتی یک برنامه ساده را نمی توانستیم برگزار کنیم به عنوان مثال من نمی‌توانم دانشجویان را به طور مستقیم به خانه سالمندان ببرم و نیاز به مجوز از دانشگاه آزاد اسلامی داریم و این مجوز فقط از کانال دکتر داوودی صورت می‌گیرد و باید از مرحوم محمود نقیعی از کارکنان دانشگاه که امسال فوت شدند یاد کنم که زحمات زیادی برای کانون کشیدند.

وی درباره فعالیت های خود نیز گفت: تاکنون مسئولیت های زیادی در حوزه دانشکاه آزاد اسلامی و هلال احمر داشته ام مانند:

  • دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاداسلامی واحد شاهین شهر
  • دبیرشورای مرکزی کانون های دانشجویی هلال احمر استان اصفهان
  • نجاتگر دوم سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر
  • نجاتگر پایگاه های امدادونجات مورچه خورت شاهین شهر و چاله سیاه
  • سرگروه طرح کشوری(ملی) پیمان وپیشگیری موثر از اعتیاد
  • رابط سلامت دانشگاه و بهداشت شاهین شهر
  • سرتیم پست های سلامت و راهنمای مسافرین نوروزی در دانشگاه

دبیرکانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر در خصوص حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیتهای کانون گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بحث هزینه ها در خصوص برنامه های عام المنفعه مثل بازدید ازسالمندان و اردو ها و تامین وسیله ایاب ذهاب، بحث پذیرایی از برنامه در داخل یا خارج از دانشگاه حمایتهای مالی و معنوی می کند و در ضمن اعضای کانون دانشجویی هلال احمر که در این کانون فعال هستند، از تخفیف 10 درصدی شهریه برخوردار می‌شوند.

خبرنگار: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 733399

وب گردی

وب گردی