حریق در انبار مواد محترقه و تریکو در بازار تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در انبار تریکو که در آن مواد محترقه نیز نگهداری می‌شد، در محدوده بازار تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدجلال ملکی گفت: وقوع حادثه حریق در یک انبار تریکو در ساعت ۱۸:۴۷ امروز (پنجشنبه) به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان مولوی اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: محل حادثه یک انبار نگهداری از تریکو به مساحت حدود ۱۲۰ متر مربع بود که دچار حریق شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور بود.

ملکی اضافه کرد: آتش‌نشانان عملیات خود برای اطفاء حریق را آغاز کردند اما در حین عملیات متوجه شدند که در طبقه همکف این انبار تریکو اتاقکی به مساحت حدود ۱۵ متر مربع به انبار نگهداری از مواد محترقه برای چهارشنبه‌سوری تبدیل شده است که همین موضوع عملیات آتش‌نشان را با ریسک بالا و مشکلات زیادی روبرو کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه انفجار مواد محترقه سبب توسعه حریق و گسترش آن می‌شد، افزود: مدتی بعد، آتش‌نشانان موفق به مهار حریق شده و از سرایت آن به اماکن مجاور جلوگیری کردند. همچنین دقایقی بعد نیز شعله‌های آتش را به طور کامل در این محل اطفا کردند.

وی همچنین از مصدومیت مردی حدوداً ۵۵ ساله در این حادثه خبر داد و گفت: این فرد از سوی آتش‌نشانان از محل خارج شده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است، گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل در ساعت ۲۰:۰۸ امشب به عملیات خود خاتمه دادند.

ملکی با انتقاد از وضعیت ایمنی بازار تهران اظهار کرد: سال‌هاست که آتش‌نشانی نسبت به ایمنی این‌گونه اماکن هشدار داده است اما متاسفانه توجهی به آن نمی‌شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 733459

وب گردی

وب گردی