ساخت نخستین ایستگاه بازیافت هوشمند در تیران و کرون

نخستین ایستگاه بازیافت هوشمند توسط یک مخترع در شهرستان تیران و کرون اصفهان تولید شد.این دستگاه، اولین ایستگاه بازیافت هوشمند با قابلیت دریافت زباله و تحویل هدایا به مردم است.

به گزارش ایسکانیوز، بهمن مرادیان مخترع دستگاه سطل زباله هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این ایستگاه باتوجه به درخواست سازمان پسماند می‌تواند فشرده سازی زباله‌ها را نیز انجام دهد هم‌چنین بدون نیاز به نیروی انسانی کار تفکیک از مبدأ را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: این دستگاه هوشمند با انرژی خورشیدی تغذیه می‌شود. این ایستگاه دارای جی پی اس جهت جلوگیری از جابجایی و اسپری کننده مواد بازدارنده حیوانات موذی می‌باشد. در زمان تکمیل ظرفیت با مرکز بازیافت تماس گرفته و کاربر می‌تواند به صورت آنلاین چندین ایستگاه را کنترل و زیر نظر داشته باشد.

مرادیان با بیان اینکه باید از روش‌های سنتی، پرخرج و بی مصرف بازیافت زباله خارج شویم و به سوی روش‌های نو و تکنولوژی جدید حرکت کنیم، افزود: هزنیه کلی این دستگاه که شخصی پرداخت شده است 100 میلیون ریال است اما با تولید انبوه این هزینه کمتر می‌شود.

این جوان نخبه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: دستگاه هوشمند زباله می‌تواند برای انواع زباله‌های بیمارستانی و خطرناک، جهت نصب در محیط‌های باز و بسته، سطل زباله‌های هوشمند کمپوست ساز خانگی و انواع سطل زباله‌های آپشنال جهت محیط‌هایی با کاربری‌های مختلف،‌ استفاده شود.

به گزارش ایسنا، بهمن مرادیان 28 سال سن دارد و دارای مدرک مهندسی الکترونیک است. این دستگاه بازیافت هوشمند با شماره 44222 ثبت شده است.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده : ناهید سمیعی

کد خبر: 733498

وب گردی

وب گردی