حجت الاسلام صدیقی: رهبر انقلاب، روح مردم بوده و قلوب امت با ایشان همراه است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رهبر انقلاب، روح مردم بوده و قلوب امت با ایشان همراه است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران،اظهار داشت: ملت ولایتمدار ایران امسال نیز با حضور میلیونی در جشن انقلاب، عظمت، وفا، ثبات قدم و بصیرت را بار دیگر بر همگان نشان دادند.
صدیقی گفت: مردم ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال نشان دادند که منتظر قدوم مبارک امام زمان (عج) هستند.
امام جمعه موقت تهران،افزود: بایستی سر سجده شکر بر آستان خدا داشت که این همت و بصیرت را به امت ولایتمدار کشورمان عنایت کرده است.
وی ادامه داد: براساس گزارش ها امسال راهپیمایی روز 22 بهمن ماه از منظر حضور مردمی، افزایش چشم گیری از لحاظ کمی داشت؛ بخصوص کلانشهر شیراز مرکز استان فارس که واقعا رکورد زد.
صدیقی خاطرنشان کرد: شهرستان های دیگر کشورمان همچون یزد، قم، مهاباد و غیره نیز بسیار خوش درخشیدند و نسبت به سال های گذشته حضور پر رونقی در راهپیمایی امسال داشتند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: این افزایش کمی در راهپیمایی امسال دارای پیام های زیادی است از جمله اینکه، همان دستی که مردم را در انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی مقاومت بخشید و پیروز ساخت؛ کماکان الطافش بر سر ایرانیان است.
صدیقی اظهار داشت: خداوند در واقعه طبس نشان داد که نیازی به افراد ندارد اما اگر دل های مومنان را در روز 22 بهمن ماه، روز قدس، 9 دی و غیره به میدان می آورد به این دلیل است که می خواهد ایرانیان را در دنیا به عنوان برترین مردم عالم ارائه کند.
وی گفت: همچنین بار دیگر بصیرت غیرقابل وصف رهبر انقلاب بر همگان نمایان شد که در دیدار اخیرشان با کارکنان نیروی هوایی وقتی از صحبت های اخیر رییس جمهوری آمریکا سخن به میان کشیده شد؛ فرمودند که مردم در 22 بهمن ماه جواب آنان را خواهند داد.
صدیقی افزود: رهبر انقلاب، روح مردم بوده و قلوب امت با ایشان همراه است و همانگونه که پیش بینی هایشان در قضایای لبنان و سوریه صحیح بود در این مورد نیز آبروی مضاعفی برای کشور و مردم کسب شد.
وی ادامه داد: همچنین این حضور حماسی مردم سبب اعتراف دشمنان نظام و انقلاب نیز شد به گونه ای که آنان هیچ سالی چنین اعترافی نداشتند که جمعیت میلیونی برای 22 بهمن ماه به خیایان ها آمده اند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که انقلاب مردم، فقاهتی، ولایتی، حسینی و اسلامی بوده و با رهبری صاحب ولایت این انقلاب رخ داده است.
وی یادآور شد: اگر مردم حضوری این چنین پرشور و پررنگ دارند این امر بدان معناست که صاحب، نگهبان و سپر انقلاب خودشان هستند و این معنایش این نیست که از مسوولان گله ندارند.
صدیقی اظهار کرد: مسائلی مانند رکود اقتصادی، گرانی، بیکاری، شیوع اعتیاد و تبعیض از جمله چیزهایی است که مردم از مسوولان مطالبه می کنند.
وی گفت: همچنین این انسجام ملی، تشکل دینی، همدلی معنوی و انقلابی را نشان داد اما آنهایی که در ایجاد فتنه سهم داشتند باز هم انگار زبانشان دراز شده است.
خطیب نماز جمعه تهران، افزود: حضور فراگیر مملکتی و ملی از انواع مختلف مردم و صنف های گوناگون بخصوص جوانان و نوجوانان که حتی امام و انقلاب و جنگ را ندیده اند اما در این حماسه حضوری عاشقانه داشتند نشان از این امر دارد که هیچ فردی قهر نکرده است؛ چرا که آنها یک امت هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کسانی که فتنه کردند و بسیجی را کتک زدند و اصل نظام را قبول نداشتند و انواع هتاکی ها را انجام دادند؛ حالا دم از آشتی ملی می زنند؛ بدانند که مردم با شما هرگز آشتی نخواهد کرد.
وی در ادامه یادآور شد: همچنین مقام اتحادیه اروپا گفته بود که اگر برجام حاصل نمی شد؛ وقوع جنگ ضروری بود؛ این فریب و دروغ بزرگی است چرا که اگر دنیای استکبار با ما نمی جنگد بدین خاطراست که توانش را ندارد.
صدیقی اظهار کرد: آنان در جنگ هشت ساله، دفاع مقدس ما را آزموده اند و می دانند ملت ایران تا آخر ایستاده اند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون رتبه هفتم نظامی در دنیا را دارد و از این حیث سر سفره شهدا سرافراز هستیم.
خطیب نماز جمعه تهران، افزود: یکی از اهداف آنان از طرح چنین مباحثی غفلت مسوولان از اقتصاد مقاومتی است چرا که ما هم اکنون درگیر جنگ اقتصادی و فرهنگی هستیم.
صدیقی از مسوولان خواست به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حساسیت نشان دهند و در این مورد توضیح ارائه کنند، زیرا مردم به جیب هایشان نگاه می کنند.
صدیقی در ادامه با اشاره به اوضاع کشور بحرین نیز گفت: رژیم آل خلیفه می خواهد راه شاه ملعون که امام (ره) را به ترکیه تبعید کرد پیش ببرد؛ که نتیجه آن معلوم است.
وی افزود: مردم و امت بحرین درخواست استقلال رای دارند و استبداد را نمی پذیرند و این درخواست زیادی نیست.
امام جمعه موقت تهران افزود: همچنین حکومت عربستان که دست به کودک کشی و بمباران مراکز درمانی و بهداشتی می زند نیز باید بداند که ظلم پابرجا نمی ماند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه نخست نماز سیاسی عبادی این هفته نیز گفت: جهنم رحمت الهی و جایی برای دور انداختن غده های سرطانی ظلم، فسق، هنجارشکنی و بی عدالتی است.
وی با تاکید بر ترسناک نبودن قیامت، افزود: هدف اصلی خداوند از برپایی قیامت این است که رحمت خود را بر مردم مظلوم نشان دهد که یکی از آنها انتقام خدا از دشمنان است.
صدیقی اضافه کرد: عدل جز ظالم همه را خوشحال می کند و مردم مظلوم در انتظار انتقام الهی هستند تا خدا داد مظلوم را از ظالم بگیرد و قیامت روزی است که خداوند مو را از ماست بیرون می کشد و مردم از اینکه ظالم را در چنگ عدالت می بینند، خوشحال می شوند.
خطیب موقت تهران، اساس نزول سوره «الرحمن»، عروس قرآن را تجلی ذات خداوند دانست وگفت: هنگام نزول این سوره بر قلب پیامبر هفتاد هزار ملک آن را بدرقه کرده اند.
صدیقی اضافه کرد: جهنم جای جمع کردن غده های سرطانی ظلم، جور، فسق، هنجار شکنی و بی دینی است و از این حیث رحمت الهی محسوب می شود.
صدیقی با بیان اینکه مومنان در روز قیامت به دلیل بی حساب کتاب نبودن دنیا، خوشحال هستند، گفت: کفار در دنیا به مومنان می خندیدند و مومن را به استهزا می گرفتند اما در قیامت مومن روی اریکه نشسته و کفار را می بیند و از اینکه کافر و ظالم به نتیجه عمل خود رسیده، می خندد.
وی ادامه داد: مومن می بیند که هر بذری، رویش خود را دارد و قیامت جای عدالت است؛ پس بیاییم با خدا حسابی باز کنیم؛ بذرهای خوب بکاریم و زمین دل را غرس کنیم؛ بذر نماز، خیرخواهی، خوبی و خوش اخلاقی بکاریم تا آنجا روی اریکه باشیم.
امام جمعه این هفته تهران با بیان اینکه شما بندگان خدا و خودم را به عدالت تقوای الهی و پناهجویی در دژ محکم تقوا توصیه می کنم، تقوا را سپر بلا و سفره برکت دانست و گفت: تقوا بارش رحمت، چراغ پرفروغ جانها و مایه جذب عنایت حق و از اسباب بصیرت واقعی است که انسان با تقوا کلاه سرش نمی رود و فریب دشمن را نمی خورد.
وی اضافه کرد: انسان با تقوا دوست و دشمن را عوضی نمی گیرد و فریب لبخند غارتگر متظاهر را نمی خورد.
صدیقی با استناد به آیه ای از قرآن، گفت: اگر تقوا داشته باشید خدا برای شما فرقان قرار می دهد و فرقان وسیله ای است بین حق و باطل فرق می گذارد و راه را از بیراهه نشان می دهد؛ انسان با فرقان فرق بین دوست و دشمن را می فهمد و این همان بصیرت است.
به گفته خطیب موقت تهران ، انسان باید نخست مراقب خود باشد و رفتار فردی خود را زیر ذره بین قرار داده و سخنی که خدا را ناراضی می کند از دهان خارج نسازد.
صدیقی دروغ، غیبت، خلف وعده و خیانت در امانت را عملی برشمرد که خداوند را ناراضی نگه می دارد و ادامه داد: نکبت دروغ بیشتر از شرابخواری است؛ شراب یعنی بی غیرتی، بی شرفی، بی حیثیتی و دروغ بدتر از شراب خوردن است، کسی که دروغ می گوید مثلا در اداره می گوید آقا جلسه دارد و کارت را انجام نمی دهد ، بدتر از شرابخواری است.
وی ادامه داد: در دامن تقوا آدم این آتش ها را از خود دور می کند؛ استبداد نشان دادن در خانواده موجب گریزان شدن زن و بچه از دین می شود و باید در منزل قاطعیت و جدیت توام با رفاقت، مهربانی، منطق، همدلی، زبان تبیین و زبان توزیع و احترام متقابل حاکم باشد.
امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه خدا گناه را شایسته بنده خود نمی بیند، گفت: خداوند به انسان هشدار می دهد که اگر مراقبت نکنید به جهنم می افتید و دست و بچه ها و خانواده خود را بگیرید و نگذارید در گناه و فساد و فحشا آلوده وبه شبکه های جهنمی وصل شوند و این جزو مسئولیت هایی است که قرآن بر ما الزامی کرده که حواسمان هم به خودمان و هم به خانواده مان باشد.
صدیقی تقوای اساسی در خانواده را الگو دانست و با استناد به دعایی اظهار کرد: مومن به خدا می گوید آنچنان همسرم را خوب و فرزندانم را ممتاز قرار بده که هر وقت می بینم اشک شوق بریزم وبگویم خدایا شکرت که چنین فرزند و همسری دارم اما آرزویم این است که خودم و عائله من مجموعه ممتازی باشیم که دیگران ما را الگوی خود قرار دهند و ما خط شکن میدان عفو و گذشت و در خوش اخلاقی نمره اول باشیم و در حوصله و حلم و صبر و تحمل یکدیگر جزو افراد انگشت نمای جامعه محسوب شویم.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733574

وب گردی

وب گردی