علوى: هیچ مسؤولی  در  کشور شخصی دارای دو تابعیت نیست

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، گفت: دادستان محترم کل کشور تصریح نموده بودند که برخی از این مسؤولین دو تابعیتی که در رأس امور هستند با دشمن همکاری می‌کنند. استدعای این‌جانب به‌عنوان برادر کوچک ایشان این است که چند نفر از این «برخی دو تابعیتی‌ها» را به وزارت اطلاعات معرفی نمایند تا به جرم همکاری با دشمن، با آن‌ها برخورد نماییم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید محمود علوی در این باره افزود: تا این لحظه که بنده با شما صحبت می‌کنم هیچ‌کس مصداقی از مسؤولین دو تابعیتی را ذکر نکرده و دراین‌باره تنها کلی‌گویی شده است که این کلی‌گویی‌ها خدایی ناکرده شائبه بهره‌برداری سیاسی از این موضوع را در اذهان عمومی شکل می‌دهد.

بحث مدیران دو تابعیتی بار دیگر به رسانه‌ها کشیده شده است. جنابعالی وزیر اطلاعات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید و به‌طورقطع بر این‌گونه مسائل اشراف دارید. سؤال مردم این است که آیا چنین مدیرانی در کشور وجود دارند؟

علوی: بنده پیش‌ازاین در گفت‌وگویی که ۱۰ آبان ماه سال جاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی داشتم به‌طور مفصل توضیح داده بودم که دو تابعیتی به کسی گفته می‌شود که گذرنامه کشور دیگری را مانند آمریکا، کانادا، آلمان و غیره را داشته باشد. لذا فردی که اقامت موقت یا چندساله که به آن در آمریکا گرین کارت گفته می‌شود و حتی اقامت دائم در کشوری داشته باشد ولی با گذرنامه جمهوری اسلامی ایران به آن کشور تردد نماید دو تابعیتی تلقی نمی‌شود.

در آن مصاحبه توضیحات لازم را دراین‌باره دادم و اعلام کردم که ما در بین مسؤولین کشور شخصی را که دارای دو تابعیت باشد نمی‌شناسیم. همان‌جا هم بیان کردم که اگر کسی چنین شخص یا اشخاصی را می‌شناسد به ما معرفی کند تا وزارت اطلاعات به دستگاه‌هایی که این فرد یا افراد در آن شاغل هستند، اعلام کند تا آن‌ها را از مسؤولیت کنار بگذارند.

همان‌طور که مدیرکلی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای دو تابعیت بود و با هماهنگی که صورت گرفت خود ایشان استعفا کرد.

در مصاحبه‌ای که به آن اشاره کردید گفته بودید که از خبرنگاری که درباره دو تابعیتی‌ها از شما سؤال کرده بود خواسته بودید که مصداقی برای این مدیران دو تابعیتی ذکر کند که وی قادر به ذکر مصداقی برای آن نشده بود. آیا بعدازآن، مصداق یا مصادیقی از افراد دو تابعیتی از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی به شما ارائه شد؟

علوی: خیر. همین‌جا هم دوباره از همه‌کسانی که اطلاع دارند افرادی دو تابعیتی در سمت‌های مدیریتی کشور حضور دارند می‌خواهم اسامی این افراد را به وزارت اطلاعات اعلام کنند تا ما به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کنیم که این افراد به دلیل دو تابعیتی بودن قانونا نمی‌توانند متصدی پست‌های مدیریتی باشند و لازم است یا خود آن‌ها استعفا دهند یا اینکه برکنار شوند.

تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم هیچ‌کس مصداقی از مسؤولین دو تابعیتی را ذکر نکرده و دراین‌باره تنها کلی‌گویی شده است. این کلی‌گویی‌ها باعث می‌شود که خدای تاکرده شائبه بهره‌برداری سیاسی از مطرح کردن کلی مسئله دو تابعیتی‌ها در اذهان عمومی تداعی شود. استدعای من هم از برادر عزیز و بزرگوارم حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای منتظری دادستان محترم کل کشور که از شخصیت‌های ارزنده کشور هستند این است که چنانچه مصادیقی برای وجود این مدیران دو تابعیتی دارند محبت کرده آن را به ما اعلام کنند تا دولت با آن‌ها برخورد نماید. چراکه با توجه به شناختی که از ایشان دارم مطمئن هستم ایشان بدون مبنا صحبت نمی‌کنند و قطعاً مصادیقی را سراغ دارند.

همین‌جا از ایشان استدعا دارم که ان‌شاءالله تا پایان وقت اداری این هفته یعنی چهارشنبه بزرگواری کنند و اسم ۵ نفر از مدیران دو تابعیتی را به ما اعلام کنند تا وزارت اطلاعات مطابق قانون دستور برکناری آن‌ها را بدهد.

ولی اگر موردی نیست بازهم استدعا دارم با طرح این‌گونه مسائل کلی که مصداقی هم ندارد باعث آشفتگی ذهنیت مردم و تشویش اذهان آن‌ها نشویم که به‌طور طبیعی شخصیت ارزنده و فرهیخته ایشان درصدد چنین مسئله‌ای نیستند.

ظاهراً مصاحبه جنابعالی درباره مدیران دو تابعیتی انعکاس رسانه‌ای مناسبی پیدا نکرد؟

علوی: روزی که من با خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره مدیران دو تابعیتی گفت‌وگو کردم و به‌صراحت اعلام کردم که حتی یک مدیر دو تابعیتی را نمی‌شناسیم و اگر کسی می‌شناسد به ما معرفی کند، هیچ خبری از این صحبت بنده در صداوسیما منعکس نشد. درحالی‌که صحبت برخی دوستان بزرگوار درباره وجود افراد دو تابعیتی در دولت که به‌صورت کلی و بدون ذکر مصداق بیان‌شده است بارها و بارها در رسانه ملی منعکس و به آن پرداخته شد.

این برای ما جای سؤال است که چرا وقتی‌که وزیر اطلاعات می‌گوید ما حتی یک مدیر دو تابعیتی سراغ نداریم و اگر کسی سراغ دارد معرفی کند صداوسیما از کنار آن با سکوت می‌گذرد و به اطلاع مردم نیز نمی‌رساند که اگر کسی مصداقی سراغ دارد معرفی نماید؛ اما هنگامی‌که عزیزی اشاره می‌کند که مدیران دو تابعیتی در کشور وجود دارند بدون اینکه یک مصداق برای آن ذکر کند صداوسیما چندین بار آن را پوشش خبری می‌دهد. اینجا مقداری برای مردم این سؤال ایجاد می‌شود که چه هدفی از بیان این مطالب دنبال می‌شود؟

همچنین دادستان محترم کل کشور تصریح نموده بودند که برخی از این مسؤولین دو تابعیتی که در رأس امور هستند با دشمن همکاری می‌کنند. استدعای این‌جانب به‌عنوان بردار کوچک ایشان این است که چند نفر از این برخی دو تابعیتی‌ها را به وزارت اطلاعات معرفی نمایند تا به جرم همکاری با دشمن، با آن‌ها برخورد نماییم.

دریافت کننده:علی درخشان/انتشار دهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 733616

وب گردی

وب گردی