دومین همایش ستاد بازسازی عتبات عالیات دردانشگاه آزاداسلامی  رودهن برگزار شد

دومین همایش عاشقان اهل بیت با عنوان ستاد بازسازی عتبات عالیات در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد واحد رودهن واقع در شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم مسعود اسماعیل بیگی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران، اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های بلندمدت ستاد بازسازی بحث توسعه حرم‌های مطهر اهل بیت در کشور عراق است که در حال انجام است.

وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات پروژه‌های زیادی را در دست اقدام دارد که اگر اجرایی شوند خیلی از مشکلات زائران به ویژه در ایام خاص مانند اربعین حل می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران گفت: به لطف خداوند بعد از یک قرن که بازسازی عتبات تعطیل شده بود، دوباره آغاز به کار کردیم که در بخش رودهن با وجود اینکه تعداد اعضا کم است؛ اما دارای فعالیت و انسجام خاصی است، ستاد بازسازی عتبات عالیات با همکاری استان‌ها و شهرهای مختلف در حال حاضر در حال توسعه تمام حرمین شریفین در کربلا، سامرا، کاظمین و نجف هستیم.

اسماعیل بیگی تصریح کرد: در چند سال گذشته در دیدار رهبری ایشان فرمودند که از پول دولت برای بازسازی عتبات استفاده نکنید و از کمک‌های مردمی هزینه کنید، پول مردم حتی اگر ناچیز هم باشد، هم برکت دارد و هم خانواده‌های آنان را بیمه می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در نتیجه انجام این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: در ستاد عتبات و عالیات با انجام این پروژه‌ها در عراق برای حدود ۲ هزار نفر از ایرانیان شغل ایجاد کرده‌ایم و تمام مصالح را از ایران تهیه می‌کنیم، این امر خود باعث ایجاد فضای اقتصادی در کشور خودمان شده است.

همچنین رضا طاهرخانی، بخشدار رودهن، نیز در این مراسم اظهار داشت: ایرانیان همیشه جهت بازسازی عتبات نقش مهم و بسزایی را در تاریخ اسلام داشته‌اند؛ در قرن چهاردهم هجری در دوران صدارت فخرالدوله دیلمی ساختمان علوی با همت ایرانیان ساخته شد.

وی ادامه داد: در دوران شاه‌عباس صفوی توسط شیخ بهایی نیز این روند ادامه یافت و در دوران نادرشاه افشار گنبد و مناره علوی بازسازی شد.

بخشدار رودهن با اشاره به بازسازی مجدد عتبات عالیات گفت: بازسازی عتبات عالیات بعد از مدت‌ها از ۱۵ سال پیش به صورت رسمی و ستادی دوباره آغاز به کار کرد و در توسعه عتبات اقدامات خوبی انجام شده است.

طاهرخانی عنوان کرد: این موفقیت حاصل نیات خالص و تلاش افراد و بزرگوارانی است که در مناطق مختلف فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در حال حاضر ساخت صحن حضرت زهرا (س) با مساحت ۶۰ هزار مترمربع در شش هکتار در سال ۹۱ آغاز شد که تاکنون ۸۹ هزار مترمربع آن در حال بهره‌برداری است.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733669

وب گردی

وب گردی