دادگاه،یک متهم به قتل را آزاد کرد/مقتول به دلیل تجاوز به همسرقاتل،مهدورالدم شناخته شد

آذر سال 90 بود که پس از ناپدید شدن رئیس یک شرکت خصوصی در شمال تهران، کارآگاهان پلیس جنایی با ردیابی تلفن همراه مرد گمشده به محل زندگی زن و شوهری در جنوب شهر رسیدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایران، این مرد پس از دستگیری اعتراف کرد که رئیس شرکت را به قتل رسانده است. بعد هم گفت جسد را در صندوق عقب خودروی مقتول گذاشته و ماشین را در یکی از پارکینگ‌های عمومی شهر رها کرده‌ است.

بلافاصله گروه تجسس و مأموران اداره تشخیص هویت به محل مورد نظر رفته و جسد را کشف کردند. پس از اعتراف‌های مرد جوان و زنش، هر دو در رابطه با قتل رئیس شرکت بازداشت شدند و تیر ماه امسال، آنها در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده محاکمه شدند.
در دادگاه چه گذشت؟
در جلسه دادگاه نماینده دادستان پس از بیان کیفرخواست علیه زن و شوهر حمید -38 ساله- و ناهید – 32 ساله- برای آنها به اتهام مباشرت و مشارکت در قتل رئیس شرکت خصوصی در خانه‌شان درخواست مجازات کرد.

اولیای دم (فرزندان و پدر و مادر مقتول) نیز خواستار قصاص قاتل شدند. آنگاه حمید به‌عنوان متهم ردیف اول در برابر قضات ایستاد و گفت: «وقتی همسرم تعریف کرد که رئیس شرکت پس از مسموم کردنش، او را مورد آزار شیطانی قرار داده است خونم به جوش آمد و نقشه گوشمالی مرد شیطان صفت را طراحی کردم، اما نمی‌دانستم او کشته می‌شود. بنابراین طبق نقشه از زنم خواستم مرد غریبه را به خانه دعوت کند.
وقتی از در وارد شد و می‌خواست به طرف همسرم برود او را با ضربه میله فلزی بیهوش کردم. وقتی به‌هوش آمد جملات و الفاظ زشتی را به زبان آورد که عصبانی‌ام کرد، من هم با تیغ موکت بری که روی پله ساختمان بود سرش را بریدم و جسدش را داخل یک گونی انداختم بعد هم آن را در صندوق عقب خودروی خودش گذاشتیم و ماشین‌ را به پارکینگ انتقال دادیم.
زن جوان نیز که علاوه بر اتهام مشارکت در قتل به رابطه شیطانی متهم شده بود، گفت: با مقتول به‌صورت تصادفی در فضای مجازی آشنا شدم. وقتی با دعوتش به محل کارش که یک شرکت خصوصی در شمال تهران بود رفتم، او مرا بیهوش کرد و مورد تعرض قرار داد. وقتی به‌هوش آمدم ادعا کرد که از صحنه رابطه شیطانی‌اش فیلم گرفته است.از این طریق بود که به رابطه‌های شیطانی با من ادامه داد. تا اینکه موضوع را به همسرم گفتم چون عذاب وجدان گرفته بودم. این زن جوان نیز پس از محاکمه از سوی قضات به خاطر رابطه شیطانی به 15 سال حبس و 99 ضربه شلاق محکوم شد اما قضات دادگاه عامل قتل را براساس قانون و به دلیل اثبات به مهدور الدم بودن مقتول، از اتهام قتل تبرئه کردند.این رأی از سوی قضات دیوانعالی کشور نیز تأیید شد و عامل قتل در آستانه آزادی قرار گرفت.

منبع: خبرآنلاین

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 733685

وب گردی

وب گردی