تشدید فعالیت گشت‌های تعزیرات برای نظارت بر بازار شب عید/حضور مستمر در ایام نوروز

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی گفت: فعالیت گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات در ایام نوروز از 28 بهمن ماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال 96 ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدحسن سرابیان در نشست خبری کشیک نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی که صبح امروز در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد، گفت: در راستای اجرای این طرح، سازمان تعزیرات حسب دستور وزیر دادگستری نسبت به تشدید فعالیت‌های گشت های مشترک از بهمن ماه اقدام کرده است. فعالیت کشیک نوروزی از پنجشنبه 28 بهمن آغاز شده و تا 15 فروردین سال 96 ادامه دارد و در حقیقت به منظور پیشگیری از تخلفات آغاز شده است.

وی بیان کرد: ما کارمندان را به صورت آماده باش درآوردیم و با هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی ضمن تشدید فعالیت گشت های مشترک شعبی را به صورت مشترک و کشیک در مراکز ادارات کل و شهرستان ها فعال کردیم. همچنین شعب سیار به همراه بازرسان دستگاه های نظارتی از جمله صنعت، معدن و تجارت و بازرسان حمل و نقل و سایر بازرسان در قالب گشت های مشترک در بازارهای پرتردد حضور دارند.

سرابیان ادامه داد: این گشت‌ها با حضور در محل وقوع تخلف، در اسرع وقت موضوع را بررسی و با تخلف برخورد کرده و در حقیقت در راستای برخورد با گرانفروشی و عوامل اخلال در نظم بازار فعالیت می‌کنند. ناگفته نماند که حضور بازرسان و نمایندگان دستگاه های نظارتی و رییس شعبه تعزیرات حکومتی برای نظارت ویژه بر بازار شب عید، خدمتی دیگر به مردم است.

وی درباره اولویت ها و اهداف طرح ویژه نوروز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پوشاک و البسه، شرکت های مسافرتی و آژانس‌های فروش بلیط‌های مسافربری قطار و هواپیما و اتوبوس، کلیه پایانه های مسافربری، رستوران ها و مراکز ارائه آجیل و خشکبار و شیرینی فروشی‌ها و قنادی ها، آرایشگاه های زنانه و مردانه و مراکز ارائه مواد آرایشی و بهداشتی و دارویی، مراکز اسکان، پذیرایی، اقامتی و هتل ها، اماکن تاریخی و تفریحی، نمایشگاه های بهاره و میدان‌های میوه و تره بار و جایگاه های سوخت، مراکز بهداشتی و درمانی و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در این طرح تحت نظارت گشت‌های ما در ایام نوروز هستند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی افزود: با اعلام گزارش تخلفات به سامانه 135 و شماره پیامک ٣٠٠٠٠١٣٥ با تخلفات موجود در بازار برخورد خواهیم کرد.

سرابیان گفت: در سراسر کشور کل شعب سازمان تعزیرات به صورت ثابت و سیار آماده باش هستند. تعزیرات بدون تعطیلی در ایام نوروز حضور فعال دارد. امسال 17 روز زودتر فعالیت گشت های ما آغاز شده است. از 28 بهمن ماه گشت های ما فعال شده‌اند؛ زیرا ما دنبال این هستیم که بازار آرامش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تشدید گشت‌ها، شعبی به صورت کشیک حتی در تعطیلات دایر خواهند بود تا به شکایت ها و تخلفات رسیدگی کنند. از مردم تقاضا داریم اگر تخلفی مشاهده کردند حتما اعلام کنند و مطمئن باشند رسیدگی و نتیجه هم اعلام می شود.

سرابیان در پایان گفت: در بازارهای بزرگ در سراسر کشور پایگاه مشترک راه‌اندازی کردیم و در تهران نیز در نمایشگاه‌های بهاره، تیم مستقر تعزیرات با آرم و نشان تعزیرات حضور خواهند داشت. بنا شده در صورتی که شهرداری های مناطق امکانات لازم را فراهم کنند، اکیپ های تعزیرات در مناطق ۲۲ گانه نیز مستقر شوند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 733830

وب گردی

وب گردی