جلالی: باید از صهیونیستی سازی قدس جلوگیری شود/ فلسطین مسئله مهم جهان اسلام است

سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تاکید بر اینکه شعار این اجلاس همه با هم در حمایت از فلسطین است گفت: فلسطین مسئله مهم جهان اسلام است و همه مسلمانان باید از صهیونیستی سازی قدس جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز کاظم جلالی سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در نشست خبری که صبح امروز در ساخنمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: ششمین کنفرانس حمایت از آرمان های فلسطین در روزهای 3 و 4 اسفند در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را توجه به مسئله قدس و مردم مسلمان فلسطین عنوان کرد و افزود: برگزاری این اجلاس متناسب با شرایط فعلی است به طوری که امروزه با توجه به حساسیت هایی که تمام توجهات و تلاشهای انجلام شده بر پایه این است که فلسطین از اولویت مسایل منطقه خارج شود با برگزاری این اجلاس حساسیت های فلسطین به روشنی عنوان شده و همچنان مسئله فلسطین تا آزادی کامل این کشور در اولویت کشورهای مسلمان جهان خواهد بود.

وی اظهارداشت: این کنفرانس بین المللی با حضور رییس جمهوری، رییس قوه قضاییه و رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح می شود و آیت الله صادق آملی لاریجانی از سخنرانان آن است.
سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت ازانتفاضه فلسطین یادآور شد: همچنین عصر چهارشنبه این کنفرانس با سخنرانی رییس جمهوری و قرائت بیانیه پایان می یابد.
جلالی ادامه داد: همچنین روز پنج شنبه جلسه ای با سازمان های مردم نهاد و نهادهای غیر دولتی حامی مقاومت فلسطین در محل اجلاس سران برگزار می شود.
سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت ازانتفاضه فلسطین همچنین در پاسخ به سوالی درمورد همزمانی برگزاری این کنفرانس با بررسی لایحه بودجه 96 در صحن علنی مجلس اظهارداشت: براساس تصمیم هیات رییسه مجلس برای این که نمایندگان بتوانند در این اجلاس شرکت کنند، خانه ملت صبح سه شنبه هفته جاری جلسه علنی نخواهد داشت.
وی افزود: پس از مراسم افتتاحیه، مجلس بعدازظهر سه شنبه فعالیت خود را از سر می گیرد.
سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت ازانتفاضه فلسطین یادآور شد: روسا و نواب رییس مجالس، روسای کمیسیون‌های تخصصی،‌ شخصیت‌های برجسته جنبش مقاومت ،سازمان های مردم نهاد و گروه‌های طرفدار فلسطینی از سراسر جهان در این کنفرانس شرکت می کنند.
جلالی تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده شرکت‌کنندگان در این کنفرانس افزایش پیدا کنند.
وی همچنین گفت: کمیته تنظیم بیانیه نهایی با حضور روسای هیأت‌ها و کشورهای شرکت‌کننده یعنی اعضای و روسای کمیته‌های چهارگانه و کشورهای علاقه‌مند در کمیته تنظیم بیانیه نهایی شرکت می‌کنند تا در اختتامیه بیانیه نهایی قرائت شود.
سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت ازانتفاضه فلسطین اظهار داشت: این کنفرانس به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس تشکیل می‌شود.
جلالی به تاریخچه برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و یادآور شد: بعد از تصویب قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در 19 اردیبهشت سال 69، تاکنون پنج کنفرانس با این عنوان در سال‌های 70،‌80، 85، 87 و 90 برگزار شده که امسال ششمین کنفرانس برگزار می شود.
وی ادامه داد: اهداف برگزاری این کنفرانس متناسب با شرایط فعلی است زیرا امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و تمامی توجهات و تلاش‌ها بر این است که مساله فلسطین به عنوان موضوع اصلی جهان اسلام به مسائل دیگری منحرف شود، حال آن که مردم فلسطین در بین ملت‌های مسلمان یک موضوع اصلی است و بخصوص بعد از انقلاب اسلامی و اعلام روز قدس توسط امام (ره) از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.
جلالی تصریح کرد: در دوره‌ای رهبران عرب و برخی دولت‌های عربی پیشقراول مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند که بعد از پیمان کمپ دیوید آنها اعلام عجز کرده و به مبارزاتشان پایان دادند.
وی افزود: سپس برخی گروه‌های فلسطینی سردمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی شدند، آنها نیز از اوایل دهه نود به سمت صلح و سازش حرکت کردند، در این زمان اساس مقاومت از متن مردم شکل گرفت.
سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت ازانتفاضه فلسطین یادآور شد: هنگامی که رژیم صهیونیستی در سال 82 حمله به لبنان را انجام داد مردم با الهام از پیروزی انقلاب جریان مردمی مبارزه با رژیم صهیونیستی را شکل دادند که برای اولین بار این رژیم در سال 2000 طعم تلخ شکست را چشید و سعی کرد جریان مقاومت را از بین ببرد.
جلالی خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی که در ابتدا به شکل سیاسی و حتی تلاش برای خلع سلاح حزب‌الله بود و بعد از آن به دنبال ایجاد اختلافات طایفه‌ای و جنگ‌های خانگی رفتند و سپس در سال 2006 با هدف از بین بردن حزب‌الله به لبنان حمله کردند، جنگ 33 روزه که با عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی به پایان یافت و شکست دیگری برای این رژیم بود.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: آنها در این جنگ نیز موفق نشدند و دو بار دیگر نیز به غزه حمله کردند، سپس برای اولین بار موشکی نزدیک کاخ نتانیاهو اصابت کرد که با این اتفاق برای اولین بار شرایط آتش‌بس را مقاومت تعیین کرد. این روند تا سال 2014 ادامه داشت که بعد از آن با تشکیل گروه‌های تروریستی و تشدید فعالیت‌های آنها در داخل منطقه روند به سمت دیگری رفت.
جلالی افزود: مسلمانانی که یکپارچه مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کردند یکباره با حضور گروه‌های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره روبرو شدند و موضوع اصلی منطقه غرب آسیا و کشورهای اسلامی مقوله تأمین امنیت و مبارزه با خشونت و تروریسم، افراطی‌گری، طایفه‌گری و جنگ‌های نیابتی شد.
وی تاکید کرد: اتفاقات عراق، ‌سوریه، یمن و بحرین همه حکایت از این تحولات دارد که صهیونیست و ‌آمریکا با پشتوانه تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی جریان تروریستی را در داخل منطقه ایجاد و حمایت کرد تا موضوع فلسطین به موضوع دست چندم تبدیل شود.
وی اظهارداشت: این روند تا جایی پیش رفت که حتی نهادهای بین‌المللی اسلامی همچون سازمان کنفرانس اسلامی که بعد از آتش‌سوزی در مسجدالاقصی در سال 69 ایجاد شده بودند، به دنبال موضوع دیگری جز حمایت از فلسطین بروند و وقتی به مسأله فلسطین می‌رسند در حاشیه بیانیه‌شان چند خط درباره فلسطین می‌نویسند. رژیم صهیونیستی نیز با استفاده از این شرایط اقداماتی را انجام می‌دهد از جمله آن تلاش برای از بین بردن نمادهای اسلامی در سرزمین‌های اشغالی است.
سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت ازانتفاضه فلسطین تصریح کرد: مهم ترین این نماد مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان است که رژیم صهیونیستی با حفاری‌های بسیار زیاد در اطراف مسجدالاقصی تلاش در از بین بردن این نماد مسلمانان می‌کند.
جلالی در مورد ممنوعیت پخش اذان در مساجد در سرزمین فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی قانون گسترش شهرک‌سازی‌ها را به تصویب رساند و آنقدر این آش را شور کرد که شورای امنیت در بی‌سابقه‌ترین قطعنامه‌ای را علیه این اقدام صهیونیستی صادر کرد ،تاکنون این رژیم به هیچ یک از قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل عمل نکرده است.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی برخی کشورهای عربی نیز به دنبال برقراری مناسبات و عادی‌سازی روابط برای مقابله با جریان مقاومت هستند، البته نباید مهاجرت معکوس در رژیم صهیونیستی را نیز نادیده گرفت.
جلالی خاطر نشان کرد: در این شرایط کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با هدف وحدت امت اسلامی و همراهی تمامی کسانی که دل در گرو مردم مظلوم فلسطین دارند برگزار می‌شود تا موضوع اول امت‌های اسلامی و دنیای اسلام باید فلسطین باشد و باید موضوعات طایفه‌ای، جنگ‌های مذهبی و اختلافات داخلی بین مسلمانان فراموش شود و آنها با وحدت و اتحاد به مقابله با رژیم صهیونیستی بپردازند.
وی تصریح کرد: در این کنفرانس ما به دنبال مقابله با صهیونیستی سازی قدس هستیم. چرا که رییس جمهوری جدید آمریکا نیز در زمان تبلیغات انتخاباتی‌اش موضوع انتقال سفارت آمریکا به قدس را مطرح کرد که این اقدامی خطرناک است.
وی گفت: کشورهای اسلامی باید در برابر این اقدام موضع‌گیری کنند زیرا بیت‌المقدس متعلق به همه مسلمانان است.
جلالی ادامه داد: بزرگ ترین و بهترین راه ‌حل فلسطین پیشنهاد رهبر معظم انقلاب است که چندین سال پیش مطرح کردند، یعنی در فلسطین بدون توجه به مساله دین همه فلسطینی‌ها با هر دینی که مجبور به مهاجرت شدند به سرزمین مادری‌ خود برگردند و آنها آینده سیاسی و نحوه اداره و ساختار حکومت را تعیین کنند در غیر این صورت تنها راه در موضوع فلسطین مقاومت است.

خبرنگار: علی درخشان/ انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733833

وب گردی

وب گردی