بازتاب حضور تیم آمریکا در جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه و قهرمانی ایران

برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد درکرمانشاه، حضور تیم ملی آمریکا در این دوره از رقابتها و تعداد زیاد تماشاگران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان به ویژه رسانه های آمریکا داشت.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی نشریه ' تایم ' درگزارشی نوشت:همزمان با حضورتیم ملی آمریکا در سالن برگزاری جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه تشویق ها آغاز شد. ایرانی ها در سالن مسابقات شروع به تشویق 'جوردن باروفس ' شناخته شده ‌ترین کشتی گیر آمریکا در میان تماشاگران کردند.
آنچه این مسابقه را قابل توجه می کند این است که یک هفته قبل از برگزاری مسابقات بسیار بعید بود که آمریکایی‌ها حتی اجازه پیدا کنند برای شرکت در این مسابقات وارد خاک ایران شوند.
به نوشته این نشریه، پس از فرمان جنجالی رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد ممانعت از ورود اتباع هفت کشور از جمله اتباع ایرانی به خاک آمریکا به نظر می رسید که ایران نیز اقدام متقابل انجام دهد و اجازه ندهد کشتی ‌گیران آمریکایی وارد خاک آمریکا شوند اما در نهایت ایران اجازه حضور این کشتی گیران آمریکایی را صادر کرد.
نشریه تایم درادامه گزارش خود عنوان کرد: البته این اولین بار نیست که به رغم تنش های دوجانبه، تیم های کشتی ایران و آمریکا رودروی هم قرار گرفتند.درسال1998کشتی گیران آمریکایی اولین ورزشکاران این کشور بودند که از زمان انقلاب در سال 1979 به تهران سفر کردند. از آن زمان به بعد ایران و آمریکا چندین مرتبه تیم های خود را برای برگزاری مسابقات به مصاف یکدیگر اعزام کردند.
تایم نوشت: تیم کشتی آمریکا بار دیگر در ایران حضور یافت تا در مسابقات جام جهانی شرکت کند. تیم کشتی آمریکا در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه با گل و هدیه مورد استقبال قرار گرفت. این در حالی است که مدیران و مربیان تیم آمریکا نیز اجازه یافتند از مجموعه طاق بستان بازدید کنند.
پایگاه اینترنتی شبکه 'سی ان ان' نیز در گزارشی عنوان کرد: کشتی گیران آمریکایی در بحبوجه ایجاد تنش های جدید میان تهران و دولت ترامپ به ایران سفر کردند و این در حالی است که روادید این کشتی گیران آمریکایی تا دقایق آخر صادر نشده بود.
باروفس به شبکه سی ان ان گفت: سخت است. شرایطی پیش آمده بود که دائم این سوال را مطرح می کردیم که آیا به ایران می رویم؟ آیا به ایران نمی رویم؟ سخت است.
رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی ایران نیز در حاشیه این مسابقات در کرمانشاه به سی ان ان گفت: برگزاری جام جهانی بدون آمریکایی ها یک جام جهانی واقعی نیست.
'کلی اسنایدر'دارنده مدال طلا المپیک آمریکا در یکی از جلسات تمرینی اش در کرمانشاه نیز گفت: سه سال است که در مسابقات خارجی کشتی می گیرم و با هر ایرانی که برخورد کردم قابل احترام و بسیار مودب بودند. ما به عنوان رقیب و انسان به یکدیگر احترام می گذاریم.
در گزارش سی ان ان آمده است: کشتی گیران آمریکایی در ورزشگاه کرمانشاه با استقبال روبرو شدند. کشتی‌گیران آمریکایی این موضوع را درک می کنند که در بحبوحه تنش های دیپلماتیک میان کشورشان و ایران قرار دارند اما اجازه نمی دهند که سیاست دیدگاه آنها را در قبال ورزشکارانی که با آنها مصاف می دهند، لکه دار کند.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی در مورد برگزاری جام جهانی کشتی در کرمانشاه نوشت: ایران در فینال این رقابت ها آمریکا را شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد. ' کمیل قاسمی' توانست رقیب آمریکایی خود را شکست دهد و در نهایت ایران پنج بر سه پیروز بازی فینال شد. پس از این بازی،دو طرف مودبانه مقابل تماشاگران با یکدیگر دست دادند.
دو کشور در روابط ورزش کشتی رابط دوستانه ای دارند اما در هفته های اخیر به خاطر یکسری اتفاقات این روابط در بوته آزمایش قرار گرفته بود. ایران می خواست به دلیل فرمان جنجالی ترامپ برای کشتی گیران روادید صادر نکند اما در نهایت این روادید برای کشتی گیران آمریکایی صادر شد. کشتی گیران آمریکایی 9 بار در رقابت های جام تختی در ایران حضور داشتند و این در حالی است که مقامات کشتی آمریکا اعلام کردند که از دهه 90 تاکنون آمریکا 16 بار میزبان کشتی گیران ایرانی بوده است.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی به برگزاری رقابتهای جام جهانی کشتی در ایران با حضور تیم کشتی آمریکا اشاره کرد و عنوان کرد: ایران روز جمعه با شکست دادن آمریکا قهرمان جام جهانی کشتی شد.
به دنبال پیروزی ایران صدها شهروند کرمانشاه به خیابان ها ریختند و شادی کردند. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز قهرمانی ایران را در این رقابتها تبریک گفت. به رغم تنش ها میان دو کشور، تیم های کشتی ایران و آمریکا اغلب برای حضور درمسابقات با یکدیگر روبرو می شوند.
پایگاه اینترنی روزنامه واشنگتن پست نیز درگزارشی ضمن اشاره به برگزاری جام جهانی کشتی در کرمانشاه نوشت: در نهایت پس از اتفاقات اخیر کشتی گیران آمریکایی برای حضور در رقابت های جهانی وارد ایران شدند. این مسابقات در بحبوحه تنش های دیپلماتیک برگزار شد و آمریکا در فینال از ایران شکست خورد و در مکان دوم قرار گرفت.
نناد لالویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی نیز گفت: پیش از این نیز اثبات شده بود که کشتی می تواند مردم و کشورها را به هم نزدیک کند.
این درحالی است که فدراسیون کشتی آمریکا در توییتی از طرفداران ایرانی به خاطر تشویق کشتی گیران آمریکایی قدردانی کرد.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:آرش محمدی

604

کد خبر: 733836

وب گردی

وب گردی