تاکید بر گسترش همکاری‌های پارلمانی ایران و روسیه

سفیر جمهوری اسلامی در روسیه با لئونید اسلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار موضوعات همکاری‌های روسیه و جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله گسترش روابط پارلمانی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

اسلوتسکی با اشاره به اینکه در حال حاضر روسیه همکاری‌های خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش می‌دهد گفت: در دومای روسیه هم روحیه توسعه روابط با ایران حاکم است.

وی افزود: اطمینان دارم در آینده نزدیک با برگزاری جلسات کمیته‌های سیاست خارجی پارلمان‌های دو کشور، مواضع ما در خصوص مسائل کلیدی بین المللی و منطقه ای از جمله در مورد سوریه و خاورمیانه هر چه بیشتر نزدیک خواهد شد.

مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه نیز با اشاره به اینکه روابط و همکاری ایران و روسیه در تمامی زمینه‌ها از جمله در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی با رویکرد مثبت دچار تحول گردیده، بر وجود اشتراکات در دیدگاه‌های طرفین در خصوص مسائل بین المللی و منطقه‌ای از جمله در بحث مبارزه با تروریزم تاکید کرد.

سنایی افزود: روسای جمهور دو کشور 8 نوبت طی سه سال اخیر با یکدیگر ملاقات کرده‌اند و در سفر رسمی دکتر روحانی رئیس جمهور ایران به روسیه نیز اسناد مهمی به امضا خواهد رسید.

طرفین در این دیدار توافق کردند که همکاری‌های پارلمان‌های دو کشور و همچنین همکاری گروههای دوستی بین پارلمانی افزایش یابد.

انتخابات نمایندگان دومای روسیه چندی پیش انجام شد و دومای جدید روسیه کار خود را آغاز کرده است .

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733849

وب گردی

وب گردی