رییس اتحادیه پرنده و مرغ: افزایش احتمالی قیمت مرغ تا فردا

رییس اتحادیه پرنده و مرغ از افزایش احتمالی قیمت مرغ در روزهای آینده خبر داد.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به افزایش قیمت مرغ اظهار کرد: در حال حاضر نرخ جدید مرغ آماده طبخ در خرده فروشی ها ، 7500 تومان و همچنین نرخ مرغ زنده ۴۷۵۰ تومان، مرغ آماده طبخ در عمده فروشی کشتارگاه ۶۷۰۰ تومان و توزیع واحدهای صنفی ۶۸۵۰ تومان است که تا فردا به احتمال زیاد به ازای هر یک کیلو 100 تومان افزایش قیمت خواهد داشت.

وی در ادامه درباره افزایش قیمت مرغ تا پایان سال یادآور شد: افزایش قیمت مرغ تا روز پنجم اسفند ماه ادامه خواهد داشت. از روز پنجم اسفند ماه جوجه ریزی در بازار انجام می شود و نگرانی از کمبود تعداد مرغ وهمچنین افزایش قیمتش پایان می یابد.

رییس اتحادیه پرنده و مرغ در خصوص مقدار صادرات مرغ به سایر کشورها تصریح کرد: امسال صادرات مرغ به علت وجود آنفولانزای پرندگان 50درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت. مشتریان به علت شایع شدن وجود آنفولانزای مرغی ترجیح میدهند نیازشان را از دیگر کشورها تهیه کنند و احتیاط لازم را در این خصوص انجام دهند.

یوسف خانی در ادامه از افزایش قیمت تخم مرغ خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر با 200 تومان افزایش قیمت وارد بازار شد و به دانه ای 5500تومان و هر شانه دو کیلویی 11 هزار تومان رسید.

وی در پایان اضافه کرد: توزیع جوجه ها به بازار از پنجم اسفند ماه آغاز می شود و از آن تاریخ تا پایان سال قیمت ها تا شب عید بدون تغییر می ماند چرا که دیگر با کاهش تعداد مرغ و مشکلات ناشی از آنفولانزای پرندگان مواجه نیستیم.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 733982

وب گردی

وب گردی