نخستین اردوی گردشگری ادبی ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد

​کمیسیون حفظ و گسترش زبان و ادب فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در راستای فعالیت های خود نخستین اردوی گردشگری ادبی را با حضور بیش از ۵۰ دانشجو برگزار کرد و شهرهای نیشابور، توس و مشهد مقدس به عنوان مهمترین خاستگاه شعر و ادب فارسی  مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، فریبا رئیسی دبیر کمیسیون حفظ و گسترش زبان و ادب فارسی این دانشگاه که در این سفر دانشجویان را همراهی می کرد، ضمن بیان این نکته که حوزه تمدنی خراسان بزرگ بخش وسیعی از قلمرو ایران کهن را در بر می گرفته گفت: انتخاب این مقصد به عنوان اولین مقصد گردشگری ادبی ، به دلیل اهمیت ادبی و علمی این منطقه بود و امیدواریم با تداوم این حرکت بتوانیم سایر اماکن ادبی را نیز به دانشجویان معرفی کنیم .

وی همچنین با اشاره به این که حوزه تمدنی خراسان بزرگ محدود به خراسان امروز نیست گفت: در گذشته کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز بخشی از این حوزه تمدنی، علمی و ادبی محسوب می شدند.

رئیسی ضمن اشاره به شعرا و دانشمندانی چون رودکی، مولوی، ناصر خسرو، ابن سینا، خوارزمی و... گفت: همه این بزرگان در قلمرو خراسان بزرگ زندگی می کرده اند که امروز در کشورهای همسایه به خاک سپرده شده اند. از این رو شناخت مشاهیر ادبی و خاستگاه اندیشه و شعر آنان به دانشجویان و نسل جدید ضروری به نظر می رسد.

در این سفر دانشجویان ضمن زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، از آرامگاه های بزرگان ادبی و هنری همچون: شیخ بهایی، عطار نیشابوری، حکیم عمر خیام، حکیم ابوالقاسم فردوسی، مهدی اخوان ثالث، امام محمد غزالی و کمال الملک دیدن کردند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 734004

وب گردی

وب گردی