برگزاری نشست تخصصی فرهنگی تحت عنوان« راز برتری مردم آخر الزمان» در دانشکده اقتصاد وحسابداری

به همت اداره دانشجوئی و فرهنگی دانشکده اقتصاد وحسابداری واحد تهران مرکزی نشست تخصصی فرهنگی تحت عنوان«راز برتری مردم آخر الزمان» برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست مهری توتونچیان استاد گروه معارف اسلامی واحد تهران مرکزی در سخنانی با اشاره به اینکه در مقابل ارزشمندی دنیا در زندگی مردم که ناشی از کم‌توجهی آن‌ها به آخرت می‌باشد گفت: عدّه‌ای در آخرالزمان هستند (با توجه به روایات وارده) که از شر دنیا و گرفتاری‌های آن نجات یافته اند. این افراد اگر چه در اقلیّت زندگی می‌کنند و همواره از هر جهت مستضعف هستند ، امّا در ایمان خود راسخ‌ می باشند.

توتونچیان در ادامه ضمن تفسیر این موضوع که نگاه آنان به غیب، نگاهی ماورای این دنیاست و غیب نه یک مسأله معرفت شناختی بلکه یک حقیقت هستی شناختی است تصریح کرد: همچنان که در برخی روایات، غیب را مسأله وجود حضرت بقیة الله الأعظم(عج) دانسته‌اند، ایمان آورندگان به غیب در آخرالزمان، ثابت قدمان در امر غیبت حضرتش معرفی شده‌اند، عنوان داشت که توجه و تقیّد به دینداری جزء سخت‌ترین کارهاست و دینداران در نهایت مشقّت، دین خود را حفظ می‌کنند و البته خداوند نصرت خود را بر مقیّدان به دینداری در آخر الزمان فرو خواهد فرستاد.

وی یادآور شد: عقیده به ظهور منجی در عقاید اسلامی، وسعت فوق العاده‌ای دارد و به عنوان یک عقیده زیر بنایی شناخته شده است، و در تمامی فرق اسلامی این بحث ریشه دارد، به طوری که مردم آخرالزمان تشویق برای انتظار فرج گشته و عامل نجات از فتنه‌های آخر الزمان را فرج منجی خوانده‌اند. لذا رسیدن به تمدن نوین اسلامی در گرو مقدمه‌سازی در جهت ظهور حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

تو تونچیان با اشاره به سخن پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) که در این خصوص فرمودند: "زمانی می آید که هر کس بخواهد دینش را حفظ کند، باید از کوهی به کوهی و از پناهگاهی به پناهگاهی برود همچون روباهی که بچه هایش را برداشته، فرار می کند و همچنین تاسی به سخن امیرالمومنین(علیه السلام) که فرمودند:" در زمان غیبت کبری، کسی بر دینش باقی نمی ماند و هر کس به شکلی دینش را از دست میدهد مگر مخلصان، تنها آن ها با روح حقیقت یقین تماس دارند." سخنان خود را به پایان رساند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 734036

وب گردی

وب گردی