ایران در زمینه دانشگاه های با کیفیت جزو 14 کشور برتر دنیا است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به تلاش های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی که از سوی دانشمندان ایران انجام گرفته، کشورمان از نظر دارا بودن دانشگاه های باکیفیت جزو 14کشور برتر جهان است .

به گزارش ایسکانیوز وحید احمدی روزشنبه در نشست هم اندیشی دانشمندان برتر کشور در شیراز، با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در رشد مراکز علمی کشور اظهار داشت: برای بالندگی و پیشرفت مراکز علمی ایران نیازمند توجه ویژه به مقوله پژوهش و اعتماد بیشتر به نظام علمی و نوآوری کشور هستیم.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین به تلاش های این وزارتخانه برای رشد چشمگیر کمی و کیفی تولیدات علمی، اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در تولید مقاله های علمی 1.8 (یک و هشت دهم) درصد و از نظر کیفیت این مقاله ها 2.2 درصد نسبت به سال 94 در جهان رشد داشته است.
وی، رقمی در مورد تعداد این مقاله ها بیان نکرد.
احمدی ادامه داد: در تمدن ایران اسلامی و دوران قبل و بعد اسلام، عمده بار توسعه و پیشرفت بر دوش دانشمندان و محققان نامدار حوزه علم و ادب بود و همین عامل رمز ماندگاری این تمدن شد اما آن تمدن هایی که از محوریت علم به دور بوده و تنها به دنبال تحکیم قدرت نظامی و غیر علمی خویش بودند، استواری و پایداری لازم را نداشتند و روز به روز مسیر فنا و نابودی را طی کردند.
نشست هم اندیشی دانشمندان برتر کشور روز یکشنبه به کار خود پایان می دهد.

خبرنگار: واحد فارس/ منتشرکننده: شاهین زینعلی

800/88

کد خبر: 734126

وب گردی

وب گردی