ظریف امروز در اجلاس کنفرانس مونیخ سخنرانی می کند

وزیر امور خارجه کشورمان، در اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز یکشنبه اول اسفندماه در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می کند.

امروز که روز پایانی این اجلاس است محمدجواد ظریف در سخنانی به بیان دیدگاه های کشورمان در ارتباط با مسائل منطقه ای، بین المللی و تشریح راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای برون رفت از بحران های کنونی موجود درعرصه ی بین المللی خواهد پرداخت.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی دو روز گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه روسیه، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، نروژ، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، دبیرکل سازمان ملل متحد و نیز رئیس جمهور اسلونی و رئیس کمیسیون سیاست خارجی آلمان دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدارها به صراحت اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات بین المللی خود از جمله برجام پایبند است و شرایط حاضر را به دقت رصد می کند. ظریف در این دیدارها از اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی خواست با بدخواهانی که با گسترش ایران هراسی سعی می کنند به وحشت آفرینی کاذب در سطح منطقه ای و جهانی و ایجاد فضای تردید و ابهام دامن بزنند، مقابله نمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان، در روز دوشنبه به تهران باز خواهد گشت .

لازم به ذکر است، وزیر امورخارجه کشورمان و هیئت همراه صبح جمعه 29 بهمن ماه برای شرکت در پنجاه و سومین اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ وارد شهر مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان شد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: سرلک

کد خبر: 734159

وب گردی

وب گردی