"اطلس تاریخی ایران در دوران ساسانی" منتشر شد

به تازگی کتاب «اطلس تاریخی ایران در دوران ساسانی» نوشته «رضا فرنود» در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، کتاب حاضر اطلسی از تاریخ منطقه‌ ایران است که از تأسیس پادشاهی ساسانی (حدود ۲۲۰ م) شروع می‌شود و با استیلای اعراب مسلمان (حدود ۶۷۰ م) به پایان می‌رسد. حکومت ساسانی که در پی حکومت یونانی‌زبان سلوکی و حکمرانی نامنسجم اشکانی روی کار آمد، دوره‌ی پیشرفت دوباره‌ی تمدن و فرهنگ ایران است. در این دوره مذهب زرتشتی تدوین و تبدیل به مذهب دولتی ساسانی شد. پادشاهی ساسانی طولانی‌ترین حکومت ایران و از تأثیرگذارترین دوره‌های آن است.

این کتاب اطلس تاریخی است. یعنی وقایع این دوره به شکل مجموعه‌ای از نقشه‌های تاریخی ارائه شده‌اند. هر نقشه با متن نسبتاً کوتاهی همراه است که در آن وقایع تاریخی مهم آن دوره را شرح می‌دهد. برای خواننده‌ای که با تاریخ این دوره آشنا نیست این کتاب پیش‌درآمدی برای مطالعات دقیق‌تر است و برای خواننده‌ی آشنا با تاریخ این دوره چه‌بسا مکمل مناسبی برای مطالعات تاریخی‌اش باشد.
نمایش وقایع و حوادث تاریخی روی نقشه به درک بهتر بعد مکانی این حوادث کمک می‌کند و تداخل و تأثیر متقابل‌شان را بر یکدیگر نشان می‌دهد.

اطلس تاریخی ایران نوشته رضا فرنود، در موضوع تاریخی توسط نشر نی، در ۹۸ صفحه با قیمت ۲۴۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است.
گفتنی است؛ رضا فرنود متولد ۱۳۴۳ شهر مشهد است. از دانشگاه پاریس دکتری بیوشیمی دریافت کرده و هم‌ اکنون پژوهشگر دارویی بالینی در رشته‌ قلب و عروق است.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 734215

وب گردی

وب گردی